Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Annika Fabrin
pynte svamp se her (Læst 1054 gange) Postet d. 09-12-07 kl. 10:46
jeg søger nogle billeder af noget pynte svamp ?? kan duu hjælpe , for jeg har fundet et blad fra måske en pynte svamp, den er hvid og den var på en gren. jeg er ikke helt sikker så mås der gerne sendes billeder.. MVH Annika:-= :-o

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 09-12-07 kl. 11:58. Emne: pynte svamp se her
Hej Annika, ja så skal du da ha lidt hjælp kan jeg se. Synes du, at de ligner de her:

- se linket HER

Ellers kan du selv søge (eller få lidt hjælp til det) under "læderporesvamp", der er flere forskellige slags, som måske er det du søger.

God jagt!

Kommentér

Michael Filtenborg
#2 postet d. 09-12-07 kl. 12:02. Emne: pynte svamp se her
Nu skriver hun at den er hvid og så kommer jeg i tanke om Bitter kødporesvamp eller Mælkehvid kødporesvamp, evt. en ung Håret læderporesvamp, når vi nu er i pyntesvampe.

Kommentér

Michael Filtenborg
#3 postet d. 09-12-07 kl. 12:10. Emne: pynte svamp se her
Det skal dog lige siges at jeg formoder at det er en dansk art hun leder efter, for ellers bliver den godt nok svær. Vi har vel en 6000-8000 kendte svampearter i DK alene, (antallet komme lidt an på hvilke grupper af svampe man indrager) hvoraf vi vel har lidt under 3000 kendte storsvampe. Så hvis det er en udenlandsk svamp bliver der ligepludselig mange flere muligheder.

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 09-12-07 kl. 12:40. Emne: pynte svamp se her
Ja, det kan jo også være en Crepidotus - de er jo ganske yndige.

Kommentér

Michael Filtenborg
#5 postet d. 09-12-07 kl. 18:40. Emne: pynte svamp se her
Ja, men pyntesvampe?

så hut jeg visker ser det kedelige ud efter tørring.

Kommentér

Annika Fabrin
#6 postet d. 11-12-07 kl. 19:43. Emne: pynte svamp se her
tak for hjælpen

Kommentér

Annika Fabrin
#7 postet d. 11-12-07 kl. 19:43. Emne: pynte svamp se her
tak for hjælpen

Kommentér

Margaretha Liebmann
#8 postet d. 11-12-07 kl. 20:52. Emne: pynte svamp se her
Det kom vist ikke meget ud af din henvendelse Annika, men hvis du nu prøver på at beskrive svampen lidt bedre eller få nogen til at hjælpe dig med at lægge et billede ved dit svar, så vil jeg prøve på at svare lidt bedre.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator