Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Knud Julius Knudsen
Koralpigsvamp eller hvad.. (Læst 758 gange) Postet d. 11-12-07 kl. 22:51
ER dette en Koralpigsvamp eller ? Det er sent på året og noget tyder på at svampen er "på det sidste" - jeg fandt svampen på et gammelt udgået bøgetræ.

Venlig hilsen

knud

Koralpigsvamp eller hvad.. (ER dette en Koralpigsvamp eller ? Det er sent på året og noget tyder på at svampen er "på det sidste)
Foto: Knud Julius Knudsen
Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#1 postet d. 12-12-07 kl. 13:11. Emne: Koralpigsvamp eller hvad..
Hej Knud

Den ligner godt nok, med det forbehold at jeg aldrig selv har fundet den, jeg har dog set den frisk nogle gange og en masse fotos af den.

Den burde du melde ind på svampeforeningens hjemmeside, da den er rødlistet, se - se linket HER

mvh

Torbjørn

Kommentér

Knud Julius Knudsen
#2 postet d. 12-12-07 kl. 21:54. Emne: Koralpigsvamp eller hvad..
Hej Torbjørn,

Tak for dit svar - jeg er bekendt med at Koralpigsvamp er rødlistet, men inden jeg begiver ud i at anmelde svampen skal jeg have sikkerhed. Jeg håber, at du ikke er den eneste her på FN som gir et bud.

mvh

knud

Kommentér

Torbjørn Lindhardt
#3 postet d. 12-12-07 kl. 23:56. Emne: Koralpigsvamp eller hvad..
Hej igen

Du behøver ikke fuld sikkerhed når du indmelder den på svampeforeningens hjemmeside, hvis du blot angiver stien til dit foto, vil en validator tage stilling til det.

Hvis du ikke er meldt til i forvejen, er der en procedure hvorigennem du kan tilmelde dig, og man behøver ikke at være medlem af svampeforeningen, der er normalt et par dages ventetid.

mvh

Torbjørn

Kommentér

Michael Filtenborg
#4 postet d. 13-12-07 kl. 13:41. Emne: Koralpigsvamp eller hvad..
Jeg ville også kalde det Koral pigsvamp, men støtter Torbjørns ide om hvad du bør gøre.

Kommentér

Knud Julius Knudsen
#5 postet d. 14-12-07 kl. 22:50. Emne: Koralpigsvamp eller hvad..
Hej Michael

Tak for dit bud! - jeg går videre til svampeforeningen.

vh

knud

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator