Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. december 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise Lassen
Hvad er dette? (Læst 755 gange) Postet d. 05-06-16 kl. 22:14
Jeg har fundet sådan en fætter ved stranden omkring Hvide Sande. Jeg har en teori om, at det kunne være en skildpaddeskjold. Er der nogen der har et kvalificeret bud?

Hvad er dette? (Jeg har fundet sådan en fætter ved stranden omkring Hvide Sande. Jeg har en teori om, at det kunne v)
Louise Lassen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 06-06-16 kl. 14:13. Emne: Hvad er dette?
Hej Louise

Det er desværre ikke et skildpadde skjold som man kender det fra moleret det er et fossilt søpindsvin Echinocorys sulcata ca 63-65 mill år gammelt disse kendes fra danien og maastrichtien tiden fra Bryozo kalk og Skrivekridt og dit er et flint eksemplar et aftryk af den indre skal hvor de firekantede plader og lidt fladtrykte form får den til at ligne skildpadde

Her på denne side kan du se søpindsvinet Echinocorys sp hvor man ser de firekantede plader

- se linket HER=

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#2 Svar postet d. 06-06-16 kl. 14:29. Emne: Hvad er dette?
Hej Louise

Her er et billede der viser detaljer fra dit fund sammenlignet med echinocorys

fra 1-4 er hullerne i striberne og 1-3 de nederste firekantede plader

Hilsen Henrik

Hvad er dette? (Hej Louise

Her er et billede der viser detaljer fra dit fund sammenlignet med echinocorys

fra )
Henrik Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 414)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator