Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif Augustssen
Er dette en sten (Læst 1786 gange) Postet d. 07-06-16 kl. 13:30
Jeg fandt denne sten i strandkanten på Thurø rev, jeg troede først at det var en gammel kanonkugle da sandet hvor den lå var rustfarvet og den var meget tung, men den var næsten ikke megnetisk og den gav kun et lille udslag på en metaldektor. Den er 8 cm i diameter. Den blev fundet d. 05-05-2016.

Leif Augustssen.

Er dette en sten (Jeg fandt denne sten i strandkanten på Thurø rev, jeg troede først at det var en gammel kanonkugle d)
Leif Augustssen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 08-06-16 kl. 11:24. Emne: Er dette en sten
Hej Leif

Det er en pyrit konkretion man kan også finde pyritholdige gravegange Ophiomorpha med lign overflade nubret knopper det er krabbe eskrementer brugt til at afstive gangene men pyrit kan have lign struktur

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#2 Svar postet d. 08-06-16 kl. 11:35. Emne: Er dette en sten
Hej Leif

Ved nedbrydning af pyrit den brunrøde farve dannes der svovlsyrer hvis rustprocessen fortsætter det kan give et hvidligt lag eller smitte andre pyrit fossiler

Hilsen Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Leif Augustssen
#3 Kommentar postet d. 08-06-16 kl. 21:03. Emne: Er dette en sten
Tak for svaret Henrik.

Med venlig hilsen Leif.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator