Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade (Læst 696 gange) Postet d. 17-06-16 kl. 20:04
Den vokser i store grupper i meget fugtig jordbund i lavtliggende blandet løvskov langs en bæk.

Den er lokal, så jeg er i stand til at tage billeder af eventuelt manglende detaljer!

En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade (Den vokser i store grupper i meget fugtig jordbund i lavtliggende blandet løvskov langs en bæk.

D)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 523)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 17-06-16 kl. 20:05. Emne: En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade
-

En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade (-)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 423)
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#2 Kommentar postet d. 17-06-16 kl. 20:10. Emne: En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade
Hej Bodil

Jeg har altid syntes, at Skov-Hundegræs ligner en Rørgræs.

Men din tometersgræs ligner arten Rørgræs endnu bedre, end Skov-Hundegræs gør det! Med god grund.

hilsen fra Henry

PS: jeg har vadet gennem rørgræs-enge i dag. Men din er højere end mine var.

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 17-06-16 kl. 22:45. Emne: En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade
Hej Henry! - Du har det med at pakke dine svar ind, så man kan blive i tvivl ... men jeg regner med, at når du skriver at den "med god grund" ligner Rørgræs - er det din måde at vise, at du er sikker

Og når du nu er sikker, kunne jeg så ikke få dig til at "svare", så jeg kan få tråden lukket?

Aften-hilsen, Bodil

Besvar | Kommentér

John Holst

Svaraktivitet:

(293)
#4 Svar postet d. 17-06-16 kl. 23:43. Emne: En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade
Hej Bodil

Det er Rørgræs.

John

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 18-06-16 kl. 00:30. Emne: En ca 2 meter høj græs (Skov-hundegræs?) med brede blade
Tak til John!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator