Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ken Alminde
Toårig natlys (Oenothera biennis)? (Læst 394 gange) Postet d. 19-06-16 kl. 01:25
Hej

Ved en vejkant i Brande fandt jeg en del interessante blomsterplanter. Deriblandt denne natlys. Jeg mener det er Toårig Natlys? Men er det korrekt?

D. 18. maj ved Goldbæk ved Brande.

Mvh. Ken

Toårig natlys (Oenothera biennis)? (Hej

Ved en vejkant i Brande fandt jeg en del interessante blomsterplanter. Deriblandt denne natly)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#1 Kommentar postet d. 19-06-16 kl. 01:26. Emne: Toårig natlys (Oenothera biennis)?
Blomst set forfra.

Toårig natlys (Oenothera biennis)? (Blomst set forfra.)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kjeld Forsom

Svaraktivitet:

(1805)
#2 Svar postet d. 19-06-16 kl. 07:02. Emne: Toårig natlys (Oenothera biennis)?
Jeg kan ikke få øje på støvfanget. Men med størrelse og blomstringstidpunkt kan Kæmpe-natlys udelukkes. En Toårig Natlys kan det godt være. Natlys er dog vanskelige og nærbilleder af behåring og opmåling af kronblade vil ofte være påkrævet.

Hilsen kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#3 Kommentar postet d. 19-06-16 kl. 17:09. Emne: Toårig natlys (Oenothera biennis)?
Hej Kjeld

Så er jeg da i det mindste ikke alene om at synes de er lidt bøvlede. Jeg henlægger eksemplarerne som ubestemt og takker for hjælpen.

Ken

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator