Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
Salix-hybrid - uden litteratur? (Læst 259 gange) Postet d. 23-06-16 kl. 09:32
Jeg har billeder fra i går af bastarden imellem Salix pentandra og Salix triandra.

Men jeg har ikke noget litteratur på den. Kan den oprettes uden referencer?

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(1548)
#1 Svar postet d. 23-06-16 kl. 09:53. Emne: Salix-hybrid - uden litteratur?
PÅ. Men du må være rar, udover foto, at give en beskrivelse i bemærkningsfeltet.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#2 Kommentar postet d. 23-06-16 kl. 10:04. Emne: Salix-hybrid - uden litteratur?
Tak, Ole

Jeg skal nok skrive de par kendetegn, jeg har kunnet bruge til bestemmelsen. Men arterne og bastarterne ligner jo hinanden allesammen.

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#3 Kommentar postet d. 23-06-16 kl. 10:12. Emne: Salix-hybrid - uden litteratur?
Ja, men fint med kendetegn.

Ole

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#4 Kommentar postet d. 27-06-16 kl. 07:02. Emne: Salix-hybrid - uden litteratur?
Hej Ole

Jeg gentager lige kendetegnene her:

Kendes på sine kirtelfligede akselblade, kombineret med grove bladtænder, tilspidsede bladspidser og som regel silkehårede ungblade, men ellers hårløs. Og aldrig med skøre kviste.

Den lignende Rævehale-Pil har skøre kviste. Og vist nok aldrig så påfaldende kirtelrige og dybtfligede akselblade.

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#5 Kommentar postet d. 27-06-16 kl. 09:42. Emne: Salix-hybrid - uden litteratur?
Mange tak, Henry.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator