Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Vibeke Dyrst
Flagermuseunge (Læst 1173 gange) Postet d. 28-06-16 kl. 17:09
I morges opdagede jeg to flagermuseunger på terrassen. Den ene på havebordet ca. 2 meter fra en gavl med udhæng, den anden på fliserne ca. 1½ m fra gavlen.

Tænkte først, at det kunne være en af kattene der havde smidt dem der, men så ville de vel have gnavet hul i dem?

Min spørgsmål er, hvordan kan de være havnet der? Smidt ud hjemmefra? Faldet ud? (Tænker på udhænget)

Kan der siges noget om hvilke slags flagermus det kan være? Vi bor i en bland-skov med en del små og store vandhuller

Vedlagt billede af den ene.

Tremmerne på bordet er 4 cm brede.

Flagermuseunge (I morges opdagede jeg to flagermuseunger på terrassen. Den ene på havebordet ca. 2 meter fra en gavl)
Foto: Flagermuseunge på havebord
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Vibeke Dyrst
#1 Kommentar postet d. 28-06-16 kl. 17:25. Emne: Flagermuseunge
Lidt tættere på, ved ikke om det hjælper?

Flagermuseunge (Lidt tættere på, ved ikke om det hjælper?)
Foto: Tættere på.
Besvar | Kommentér

Vibeke Dyrst
#2 Kommentar postet d. 28-06-16 kl. 17:49. Emne: Flagermuseunge
Fik vendt den om. Den hvide plet i panden er formodentlig opstået qua de mange timer på ryggen.

Flagermuseunge (Fik vendt den om. Den hvide plet  i panden er formodentlig opstået qua de mange timer på ryggen.)
Foto: Flagermusunge. På maven
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(331)
#3 Svar postet d. 28-06-16 kl. 18:50. Emne: Flagermuseunge
Det er almindeligt, at unger falder ned fra yngleklonier under taget. M.h.t. arten vil jeg ikke gøre mig klog på det.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(181)
#4 Svar postet d. 28-06-16 kl. 20:02. Emne: Flagermuseunge
Jeg er ganske enig med Verner i at det ikke er almindeligt. Men hvorfor, er vist ikke muligt at give svar på.

Jeg bemærker den vorte-lignende gevækst på struben. Har alle arter mon den?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Vibeke Dyrst
#5 Kommentar postet d. 28-06-16 kl. 20:44. Emne: Flagermuseunge
Tak for svar. Måske mister de bare grebet og falder ned?

I mellemtiden har jeg opdaget at væggen på gavlen, fra spidsen og ca 1 m ned, samt et trappetrin lige nedenunder, er fyldt med noget der ligner muselort, så der er nok en koloni deroppe, selvom vi ikke har lagt mærke til det.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator