Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jimmy Lassen
Gul svamp ? (Læst 722 gange) Postet d. 19-12-07 kl. 15:45
Da jeg ikke selv kan finde ud af hvilken denne svamp er, håber jeg der er andre der kan?

Den er fotograferet i Gribskov.

Hilsen Jimmy

Gul svamp ? (Da jeg ikke selv kan finde ud af hvilken denne svamp er, håber jeg der er andre der kan?
Den er fot)
Foto: Jimmy Lassen
Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 19-12-07 kl. 15:50. Emne: Gul svamp ?
Du er en mand af få ord Jimmi

Når du ikke skriver noget om størrelse, substrat, tidspunkt på året, evt lugt osv. osv vil jeg nøjes med et gæt på Gulrandet elastikporesvamp - se linket HER

men gættet kan revideres alt efter hvilke yderligere oplysninger du kommer med og de andre skal jo da også have lov at ytre sig.

Kommentér

Jimmy Lassen
#2 postet d. 19-12-07 kl. 18:36. Emne: Gul svamp ?
Hej Margaretha

Ja det viser jo bare hvilken forstand jeg har på svampe.

Den er fotograferet den 24. august 2007, på et væltet træ som jeg mener var et nåletræ. Dette er kun en del af svampen, som vel er ca. 3 cm i bredden, og var som jeg husker, rimeligt fast i det. Hvordan den lugtede ved jeg ikke, men det var ikke så kraftig at jeg bemærkede det. Om det er Gulrandet Elastikporesvamp, er jeg ikke i stand til at afgøre med min svampekundskab.

Hilsen Jimmy

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator