Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Dissing
Blekinges geologi (Læst 922 gange) Postet d. 03-07-16 kl. 22:21
Jeg står og skal en uges tid til Karlskrona området og jeg vil gerne vide lidt mere om områdets geologi. Det er ikke lykkes mig at finde alverden så er der nogen der kan guide mig hen til noget brugbart?

Og skulle nogen kende til spændende geologiske steder (gerne med chance for fossilfund) at tage hen så modtages de meget gerne

/Brian

Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#1 Svar postet d. 06-07-16 kl. 22:10. Emne: Blekinges geologi
Måske du kan finde noget her:

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#2 Kommentar postet d. 06-07-16 kl. 22:39. Emne: Blekinges geologi
- og så er der Blekinges Flora (v. Lars Fröberg (2006)) : Geologi og naturgeografiafsnittet af Bertil Ringberg, s. 15-27. - på svensk.

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Brian Dissing
#3 Kommentar postet d. 07-07-16 kl. 20:57. Emne: Blekinges geologi
Takker! Det er meget bedre end noget jeg selv har fundet! Det ser dog ikke ud til at der er overvældende fossil chancer i Karlskrona området...

/Brian

Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#4 Svar postet d. 08-07-16 kl. 22:43. Emne: Blekinges geologi
Nej. Det er mest gnejs og granit lige der omkring.

Længere mod øst på kysten ud mod Øland eller længere mod vest mellem Karlshamn og Kristiansstad var nok bedre.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Brian Dissing
#5 Kommentar postet d. 16-07-16 kl. 21:25. Emne: Blekinges geologi
Yeps Det blev til en lille kort tur til Øland og jeg fik da fat i et par af de røde Ølandsblokke mener jeg de hedder? Et spørgsmål nu er jo så hvad jeg gør med dem Der er jo en masse aftegninger som det måske kan ses på billedet. Er der nogen change for at frigøre noget af det? Et slag med en hammer og håbe det bedste eller gravørpennen og en masse tålmodighed?

/Brian

Blekinges geologi (Yeps :-) Det blev til en lille kort tur til Øland og jeg fik da fat i et par af de røde Ølandsblokke)
Brian Dissing har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#6 Svar postet d. 16-07-16 kl. 22:34. Emne: Blekinges geologi
Hej Brian

Ser umidelbart ikke noget at frigører, et trilobit haleskjold ser sådan ud Asaphus sp fra ølandskalk

Hilsen Henrik

Blekinges geologi (Hej Brian

Ser umidelbart ikke noget at frigører, et trilobit haleskjold ser sådan ud  Asaphus sp )
Henrik Jensen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Brian Dissing
#7 Kommentar postet d. 16-07-16 kl. 22:55. Emne: Blekinges geologi
Nej det gør jeg jo sådan set heller ikke Men der ligger jo garanteret en kanonflot trilobit og gemmer sig et sted derinde

Jeg fornemmer ikke at det er så lagdelt at man kan flække det relativt nemt. Jeg frygter jo at et slag vil få stenen til at splintre og ødelægge det der måske er indeni. Men der er nok ikke anden udvej hvis nysgerrigheden skal stilles

/Brian

Besvar | Kommentér

Brian Dissing
#8 Kommentar postet d. 17-07-16 kl. 13:48. Emne: Blekinges geologi
Hej igen Henrik,

Jeg glemte helt at spørge om du vil ud med hvor du har fundet den fine trilobit? Jeg er nemlig på jagt efter steder, så tæt på Ballerup som muligt, hvor der er chancer for at finde trilobitter.

/Brian

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator