Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Artsoprettelse og -redigering -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Ændring af status for snyltehvepsen Netelia melanura? (Læst 337 gange) Postet d. 04-07-16 kl. 00:20
Snyltehvepsearten Netelia melanura blev fornylig oprettet her på grundlag af et fund på Langeland i november 2011, og den blev ved oprettelsen karakteriseret som en "ny art for Danmark". Jeg har nu selv observeret den i Malling nær Århus d.30.6.2016 - se linket HER, og her på F&N findes der til dato ingen andre verificerede observationer af arten end disse to. Giver det i lyset af dette mening, at arten på F&N har status som almindelig i Danmark (godt nok hedder det "hyppighed ukendt", men med brugen af alm. sort skrift tilkendegives det jo, at arten nu alligevel formodes at være rimeligt udbredt)?

Jeg er helt åben overfor, at f.eks. professionelle kredse kan have registreret fund af arten, som er gået under F&Ns radar, sådan at de omtalte 2 enkeltobservationer måske reelt vides at have selskab af mange flere. Men hvis der faktisk til dato kun findes de to observationer registreret noget sted her i landet, synes jeg jo nok, at man kunne overveje her på F&N at ændre artens status til "sjælden". - - ???

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm

Svaraktivitet:

(174)
#1 Svar postet d. 04-07-16 kl. 08:09. Emne: Ændring af status for snyltehvepsen Netelia melanura?
Det er hermed gjort.

Hilsen Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 04-07-16 kl. 12:23. Emne: Ændring af status for snyltehvepsen Netelia melanura?
Mange tak skal du have, Thomas.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator