Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"? (Læst 1931 gange) Postet d. 06-07-16 kl. 20:26
Da en mobiltelefon vel også er at regne for feltudstyr, vil jeg her forhøre mig, om nogen af I brugere her har en mobiltelefon, der kan hente og anvende Windows-programmet "Geocortex Silverlight"??

Det er så vidt jeg ved nødvendigt medd det program for at få kort- og andre værdifulde -funktioner i Danmarks Miljøportal til at fungere. På en PC er det jo en fornøjelse at benytte "arealinformation", men kan det lade sig gøre på en mobiltelefon??

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#1 Kommentar postet d. 13-07-16 kl. 21:20. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Hmmm... - nej, det kan det så nok ikke....

(Eller: ingen læsere her har erfaringer i den retning, som de har overskud til at berette om...)

/LJ

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#2 Kommentar postet d. 13-07-16 kl. 21:26. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Jeg hr faktisk rodet lidt med det, men indtil videre uden resultat. Og jeg tvivler på det lykkes...

Finder jeg en genial løsning skal jeg nok give den videre

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#3 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 22:26. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Hej Henrik

Tak for dit svar - det lurede mig, at det ikke er så ligetil endda.

Måske Microsofts telefoner kan downloade og afvikle det nødvendige program for at arealinformation kan blive mobil....???

mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#4 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 22:37. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Jeg ved ikke om Microsofts mobiler kan - men SÅ vigtig kan arealinformation.dk vel ikke være

Hvis det er helt konkrete informationer du søger på arealinformation.dk, så ville jeg nok forsøge at gøre de informationer tilgængelige på anden måde.

Klikker du rundt på sitet i vildskab og uden mål - så bliver det lidt sværere

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#5 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 22:46. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Helt basalt kender jeg ikke andre services, hvor kortfunktionerne er så eksakte og brugervenlige som på arealinfo.dk (nyere og ældre topografiske kort (ned til 1:25.000 skala) og luftfotos af mange årgange. På kortene kan der tegnes, måles, beregnes etc....

Dertil er der en række funktioner af mere "forvaltningsmæssig" karakter, jeg sjældnere bruger.

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Lars Pedersen

Svaraktivitet:

(1)
#6 Svar postet d. 06-09-16 kl. 02:06. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Hej LJ

Jeg har en Microsoft Lumia 950XL (mobiltelefon, vist seneste topmodel) og har lige prøvet at downloade det via download.microsoft.com - men får beskeden: "Denne filtype kan ikke åbnes på telefonen"......

:-s LP

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#7 Kommentar postet d. 14-09-16 kl. 23:01. Emne: Mobiltelefon der kører "arealinformation.dk"?
Tak, Lars, for dit svar - beklager min sene reaktionstid her!

Men det bekræfter blot min formodning om, at arealinfo er "for PC''ere only"....

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator