Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Natasha Friis Askbo
Hvid lang svamp med porer? (Læst 600 gange) Postet d. 09-07-16 kl. 19:03
Denne svamp har jeg fundet i en skov i Sverige (omkring Älmhult). Jeg har prøvet at finde ud af hvad den hedder, men mange google-søgninger har ikke givet svar. Den ser ud som på billedet, ca 15-20 cm lang og lugter dårligt. Håber nogen kan hjælpe?

Hvid lang svamp med porer? (Denne svamp har jeg fundet i en skov i Sverige (omkring Älmhult). Jeg har prøvet at finde ud af hvad)
Natasha Friis Askbo har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tove Friis
#1 postet d. 09-07-16 kl. 20:11. Emne: Hvid lang svamp med porer?
Hej Natasha

Du har fundet en almindelig stinksvamp, hvis navn på latin er Phallus impudicus. Den stank og facon gør er den er let at genkende. Hvis toppen (hætten) af svampen er olivengrøn, så er det svampens sporemasse du ser.

Der er mange stinksvampe fremme lige nu, jeg så selv 6-7 stykker i sidste uge i en blandet løv- og granskov.

Du ønskes held og lykke med brugen af "fugle og natur"

Hilsen

Tove Friis

Besvar | Kommentér

Natasha Friis Askbo
#2 Kommentar postet d. 09-07-16 kl. 21:38. Emne: Hvid lang svamp med porer?
Tak for dit svar og velkomsten. Det kan jeg med en hurtig Google godt se, at det er! Heldigvis fandt vi andre mere lækre svampe

Besvar | Kommentér

Natasha Friis Askbo
#3 Kommentar postet d. 09-07-16 kl. 21:38. Emne: Hvid lang svamp med porer?
Tak for dit svar og velkomsten. Det kan jeg med en hurtig Google godt se, at det er! Heldigvis fandt vi andre mere lækre svampe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator