Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Frank
Hvilket træ (Læst 470 gange) Postet d. 09-07-16 kl. 20:49
Er lidt nybegynder indenfor træer. Har nøglet mig frem til korsved på denne her? Men er det korrekt? Træet stod ved en sti med løvskov på den ene side og klipper på den anden på nordøstBornholm

Hvilket træ (Er lidt nybegynder indenfor træer. Har nøglet mig frem til korsved på denne her? Men er det korrekt?)
Steen Frank har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Steen Frank
#1 Kommentar postet d. 09-07-16 kl. 20:50. Emne: Hvilket træ
nærbillede af blad

Hvilket træ (nærbillede af blad)
Steen Frank har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(25)
#2 Svar postet d. 21-07-16 kl. 20:43. Emne: Hvilket træ
Bladenes nerver ser helt anderledes ud på vrietorn som er det korrekte navn for korsved, Dine billeder viser storbladet elm.

Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen
#3 Kommentar postet d. 21-07-16 kl. 21:22. Emne: Hvilket træ
Det er nogle meget langstilkede blade til Storbladet elm.

Har ikke noget bud på hvad det er, men er der ikke noget Prunus over den?

Mvh. Jørgen

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#4 Kommentar postet d. 21-07-16 kl. 21:27. Emne: Hvilket træ
Det ligner rigtig meget bladene af en art af Kirsebær.

Muligvis er det en Morél. Men jeg er ikke sikker på, hvad en Morél er for noget - botanisk set. Hvem ved det?

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Steen Frank
#5 Kommentar postet d. 21-07-16 kl. 21:43. Emne: Hvilket træ
Storbladet elm er det helt sikkert ikke. Bladene er ikke ru på samme måde som de er det på Elm... kunne godt være en art kirsebær... så prunus er nok ikke noget dårligt bud... jeg prøver lige at nøgle den igen når jeg får fat i Dansk flora 2. udgave. Har kun første udgaven og der er desværre en del fejl i den.. især indenfor træer.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#6 Kommentar postet d. 21-07-16 kl. 21:52. Emne: Hvilket træ
Jeg holder stadig på en slags Kirsebær. Men det er ingen Fugle-Kirsebær - og altså heller ikke nogen Sød-Kirsebær (de har ens blade).

Enten er det en skyggeform af arten Sur-Kirsebær. Eller det er en krydsning imellem Sur-Kirsebær og Sød-Kirsebær.

Den artskrydsning er muligvis det samme som begrebet Moreller. Hvem ved, hvad navnet Morél betyder - botanisk set?

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator