Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
Hvilken gnaver er fanget i fælde? (Læst 1465 gange) Postet d. 10-07-16 kl. 11:16
Denne kæmpe er jeg i tvivl om er en mosegris.? Dem jeg ellers fanger er meget mindre og har kort hale.

Fanget i åben græsmark med kæmpe muldskud.

Anne Marie

Hvilken gnaver er fanget i fælde? (Denne kæmpe er jeg i tvivl om er en mosegris.? Dem jeg ellers fanger er meget mindre og har kort hal)
Foto: Mosegris?
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 10-07-16 kl. 11:17. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
Og tandsættet.

AM

Hvilken gnaver er fanget i fælde? (Og tandsættet.
AM)
Foto: plp
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(135)
#2 Svar postet d. 10-07-16 kl. 12:18. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
...ja det er en stor mosegris

Den ligner en kæmpe markmus hvorimod en rotte ville ligne en kæmpe husmus....Altså lidt forenklet sagt...

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(294)
#3 Svar postet d. 10-07-16 kl. 14:15. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
Det er en ganske almindelig størrelse på en voksen mosegris, for sådan en er det

Og de laver også muldskud

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

#4 Kommentar postet d. 10-07-16 kl. 17:25. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
Tak for id begge to.

Så lærte jeg det! Jeg har altid troet de små studsmus med kort hale var mosegrise.

Kan godt forstå at mosegrisen er frygtet i haver. Vi har så aldrig mødt en på matriklen før. Gud ske lov.

Siden denne fangst har vi fanget mange muldvarpe på samme græsmark, som er ved at blive tilplantet som aboret.

Hilsen

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 11-07-16 kl. 12:52. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
Mosegrisenes unger er nærmest sorte og med meget orangegule tænder når de stadig er på "markmusestørrelse". (Billede vedhæftet)

Og mosegrisen du har fanget her er noget afbleget i farverne i forhold til hvordan man normalt ser dem, synes jeg.

Hvilken gnaver er fanget i fælde? (Mosegrisenes unger er nærmest sorte og med meget orangegule tænder når de stadig er på "markmusestør)
Eva Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(12)
#6 Svar postet d. 23-07-16 kl. 09:25. Emne: Hvilken gnaver er fanget i fælde?
For snart 30 år siden stod jeg og ventede på bussen nord for Jystrup, en undelig lyd fik mik til at vende mig om. En mælkebøtte var på vej ned i jorden! En mosegris havde fundet en godbid i roden og ville selvfølgelig have det meste med - så bladrosetten blev hevet 10 cm ned.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator