Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Sundahl
Hvad er det der kommer i min have, ligner orkide (Læst 938 gange) Postet d. 12-07-16 kl. 17:58
Denne plante gror i min have, har en knold og ligner en orkide i blade og blomst. Har fundet den med jævne mellemrum de seneste år men den forsvinder igen. I år har jeg fundet 2.

Hvad er det der kommer i min have, ligner orkide (Denne plante gror i min have, har en knold og ligner en orkide i blade og blomst. Har fundet den med)
Foto: orkide ??
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(56)
#1 Svar postet d. 12-07-16 kl. 18:16. Emne: Hvad er det der kommer i min have, ligner orkide
Hullæbe

-formodentlig Skov-Hullæbe

(fin orkidé i haven)

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(43)
#2 Svar postet d. 15-07-16 kl. 10:45. Emne: Hvad er det der kommer i min have, ligner orkide
Skov-Hullæbe er vores mest udbredte orkide; og den eneste, der kan betegnes som rigtig almindelig. Den kan dukke op i nyplantninger, på P-pladser, støjvolde og i ikke alt for trimmede haver.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#3 Kommentar postet d. 15-07-16 kl. 10:54. Emne: Hvad er det der kommer i min have, ligner orkide
Har den også i min græsplæne. De samme planter kommer ikke op hvert år hos mig, men kan godt "ligge over". I år har jeg fire blomstrende, hvor af jeg ikke havde set den ene de sidste to år. Kun de store planter kommer op hvert år. Men nogle forsvinder vist også helt igen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator