Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peder Storup
Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje (Læst 423 gange) Postet d. 14-07-16 kl. 16:15
Jeg vil lige være helt sikkert at at jeg identificere de to rigtigt.

Det første billede her viser bakke-gøgelilje med pollinierne der er skrå og går væk fra hinanden.

Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje (Jeg vil lige være helt sikkert at at jeg identificere de to rigtigt.

Det første billede her viser)
Peder Storup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 572)
Besvar | Kommentér

Peder Storup
#1 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 16:16. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Nej - jeg mener selvfølgelig at det er Skov-gøgelilje.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#2 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 16:17. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Det var bedre!

indspark fra Henry

Besvar | Kommentér

Peder Storup
#3 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 16:19. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Og at dette er bakke-gøgelilje - hvor de er mere parallelle?

Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje (Og at dette er bakke-gøgelilje - hvor de er mere parallelle?

)
Klik på billedet for original størrelse (751 x 600)
Besvar | Kommentér

Peder Storup
#4 Kommentar postet d. 14-07-16 kl. 16:33. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Tak Henry

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(2985)
#5 Svar postet d. 14-07-16 kl. 19:07. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
enig i Skov-Gøgelilje jf. pollinariernes stilling

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3967)
#6 Svar postet d. 14-07-16 kl. 19:20. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Fint studie i polliniers stillinger i Gøgeliljers blomster !

-og Peders korrekte antagelse skov/bakke

-------

og naturligvis enig med D´herrer Henry og Henrik

Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#7 Kommentar postet d. 15-07-16 kl. 12:18. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
den sidste ku´ vel være hybriden, da pollinarierne hverken er helt parallelle eller udpræget tætsiddende - Henrik Ærenlund så den for nyligt i Rødme Svinehaver, hvor begge forældrearter også findes

(& iflg. Bernt Løjtnant hedder det pollinarier!)

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#8 Kommentar postet d. 15-07-16 kl. 13:05. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Jeg spekulerede på, om ikke blomsterne er ved at være for gamle/visne til, at man kan stole på stillingen af pollinarinerne.

Blomsterne skulle jo gerne være fuldstændig ens i en og samme blomsterstand.

Og det er da lidt mærkeligt, at alle blomsterne er omtrent lige gamle. Stod alle planterne imellem hinanden på samme lokalitet?

I så fald kunne arterne vel godt lave mellemting. Undtagelsesvis.

hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Peder Storup
#9 Kommentar postet d. 15-07-16 kl. 19:55. Emne: Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje
Tænkte faktisk selv det samme om det sidste billede - det er samme lokalitet og de er taget samme dag. Tjekker lige op om begge er registreret på lokalitet tidligere, men det mener jeg. Her er det en tredje plante - alle indenfor 50 meter.

Bakke-gøgelilje VS Skov-gøgelilje (Tænkte faktisk selv det samme om det sidste billede - det er samme lokalitet og de er taget samme da)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator