Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Snegle og andre bløddyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jensen
Hvad hedder denne vandsnegl/sumpsnegel (Læst 803 gange) Postet d. 16-07-16 kl. 09:34
Den er ved mit havebassin, går op om natten og spiser af dunhammerblade. Jeg mener der er en Aplexa hypnorum.

Hvad hedder denne vandsnegl/sumpsnegel (Den er ved mit havebassin, går op om natten og spiser af dunhammerblade. Jeg mener der er en Aplexa )
Lars Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (752 x 600)
Besvar | Kommentér

Mogens Holmen

Svaraktivitet:

(223)
#1 Svar postet d. 16-07-16 kl. 10:22. Emne: Hvad hedder denne vandsnegl/sumpsnegel
Det er en af ravsneglene. De hører til oppe over vandoverfladen.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Kåre Fog

Svaraktivitet:

(195)
#2 Svar postet d. 16-07-16 kl. 18:53. Emne: Hvad hedder denne vandsnegl/sumpsnegel
Ja, det er en ravsnegl. At dømme efter spirets form vil jeg tro, at det er almindelig ravsnegl, Succinea putris, som er meget almindelig overalt hvor det er vådt. Det kan dog ikke afgøres helt sikkert.

Den har absolut intet som helst at gøre med Aplexa hypnorum, hvilket ses allerede af at Aplexa er venstresnoet, hvor den her er højresnoet.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator