Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Troels Ingemann
Hvilken flagermus? (Læst 1170 gange) Postet d. 20-07-16 kl. 17:14
Jeg har fundet en død flagermus ude på vores terrasse i morges. Vi bor i Hillerød.

Hvilken art er det?

Kan det være vores kat, der har fanget den og så ladet den ligge, fordi den måske ikke smager godt?

Hvor sover sådan én? Måske bare under havebordet?

Jeg ser jævnligt flagermus, som flyver rundt i haven. Det er jo nok en af dem!

Den er 25 cm når man strækker vingerne helt ud. Som den ligger på billedet, er den 15 cm.

Flere billeder kan skaffes, da jeg har den endnu .

Flere kendetegn kan også skaffes, fx pelsens farve, og ørenes størrelse, hvis det er interessant.

Hvilken flagermus? (Jeg har fundet en død flagermus ude på vores terrasse i morges. Vi bor i Hillerød.
Hvilken art er d)
Foto: Hvilken flagermus?
Besvar | Kommentér

Troels Ingemann
#1 Kommentar postet d. 20-07-16 kl. 17:16. Emne: Hvilken flagermus?
Et nærbillede af hovedet, hvis det kan hjælpe noget!

Flere (og skarpere) kan som sagt skaffes!

Hvilken flagermus? (Et nærbillede af hovedet, hvis det kan hjælpe noget!
Flere (og skarpere) kan som sagt skaffes!)
Foto: Nærbillede af flagermusen
Besvar | Kommentér

Troels Ingemann
#2 Kommentar postet d. 20-07-16 kl. 19:18. Emne: Hvilken flagermus?
Det viste sig, at der lå tre flagermus på terrassen. Jeg synes, det set ud til, at der er én stor og to mindre?

Er det en mor med to unger?

Hvilken flagermus? (Det viste sig, at der lå tre flagermus på terrassen. Jeg synes, det set ud til, at der er én stor og)
Foto: Der var tre flagermus
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(143)
#3 Svar postet d. 20-07-16 kl. 21:28. Emne: Hvilken flagermus?
Hej Troels

Jeg kan desværre ikke hjælpe med artsID af de tre døde flagermus, MEN: jeg vil foreslå dig at samle dem ind i hver sin lille frysepose - undgå at røre ved dyrene / brug hundelort-i-pose-metoden - notere præcis hvor og hvornår du har fundet dyrene på en lille seddel i hver pose og straks fryse dem ned.

Derefter kan du kontakte Hans J. Baagøe, der er "Mr. Batman" i Danmark. Førhen (og måske stadig) er den slags fund interessante at få i vindeskabsmændenes hænder, da der kan foretages diverse undersøgelser, som kan bidrage til kendskabet til Danmarks flagermus.

Skriv ham en mail - så vil han sikkert svare dig om det videre forløb....

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Kresten Vistisen

Svaraktivitet:

(3)
#4 Svar postet d. 21-07-16 kl. 12:48. Emne: Hvilken flagermus?
Jeg tillader mig at gætte på Skimmelflagermus. Den er meget almindelig i Nordsjælland, og jeg synes også størrelsen passer meget fint

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator