Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Pinstrup
Hvilken svirreflue ? (Læst 183 gange) Postet d. 23-07-16 kl. 17:29
Rosenvold, 23.7.2016.

Kan der sættes navn på denne ? - på trods af billedernes (2 stk.) ringe kvalitet.

Hvilken svirreflue ? (Rosenvold, 23.7.2016.
Kan der sættes navn på denne ? - på trods af billedernes (2 stk.) ringe kvali)
Hans Pinstrup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (693 x 600)
Besvar | Kommentér

Hans Pinstrup
#1 Kommentar postet d. 23-07-16 kl. 17:30. Emne: Hvilken svirreflue ?
Billede 2.

Hvilken svirreflue ? (Billede 2.)
Hans Pinstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(3302)
#2 Svar postet d. 23-07-16 kl. 20:51. Emne: Hvilken svirreflue ?
Hej Hans

Jeg går ud fra, at det er samme flue på de to billeder. På det første billede er forreste og midterste skinneben helt gule. På billede to er der på begge skinneben tydeligt sort mod spidsen. Denne forskel adskiller Eristlis abusiva og E. arbustorum; men ansigtets midterstribe synes jeg er for voldsom til begge arter. Det bedste vil her være at kalde fluen Eristalis sp. Billederne viser, hvor meget der kan se forskelligt ud på billeder, med fejlbestemmelser som følge.

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Pinstrup
#3 Kommentar postet d. 23-07-16 kl. 21:53. Emne: Hvilken svirreflue ?
Hej Bent.

Det er samme dyr på begge billeder. Og ... som jeg nok regnede med p.g.a. billedkvaliteten, forbliver det en ubestemt Eristalis.

Venlig hilsen

Hans

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator