Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans Pinstrup
Hvilken svirreflue ? (Læst 208 gange) Postet d. 23-07-16 kl. 22:01
Så er den gal igen. På billedet er der 3 svirrefluer, og den øverste, mener jeg, må være almindelig havesvirreflue Syrphus ribesii, men hvad er så de 2 andre ? Jeg synes ikke, jeg kan finde nogen som ligner med de 2 lyse striber på ryggen, men det er sikkert noget almindeligt. Jeg har kun en bog (Torp), og der er sket meget siden den udkom.

Hvilken svirreflue ? (Så er den gal igen. På billedet er der 3 svirrefluer, og den øverste, mener jeg, må være almindelig )
Hans Pinstrup har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Peter Krogh

Svaraktivitet:

(130)
#1 Svar postet d. 23-07-16 kl. 22:47. Emne: Hvilken svirreflue ?
Hej Hans

Der er sket en del indenfor familien Syrphidae siden Torps bog, men de to nederste fluer på dit billede, har han med. Det er den almindelige skovsvirreflue Dasysyrphus albostriatus.

Om den øverste er Syrphus ribesii, kan jeg ikke afgøre ud fra billedet, men en Syrphus er det.

Mvh

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Hans Pinstrup
#2 Kommentar postet d. 24-07-16 kl. 08:57. Emne: Hvilken svirreflue ?
Mange TAK for hjælpen. Den art havde jeg ikke set før, men jeg kan godt se, at det er den. Billedkvaliteten i bogen er måske ikke helt optimal

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator