Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Grenn
Dinosaur æg ? (Læst 2256 gange) Postet d. 24-07-16 kl. 21:34
Min kæreste og jeg var forleden på naturtur langs nordkysten af Sjælland, og vi fandt mange flotte sten, og også denne (foto), som vi for sjov kaldte for et dinosaur æg. Da vi kom hjem, googlede vi "dinosaur æg", og vi så billeder af æg, der ligner vores fund bemærkelsesværdigt meget. Men kan det virkelig være rigtigt??? Fosilet/stenen er 9 cm langt, 7 cm bredt, og 5 cm højt. "Skallen" 2-3 mm tyk. mvh Rasmus

Dinosaur æg ? (Min kæreste og jeg var forleden på naturtur langs nordkysten af Sjælland, og vi fandt mange flotte s)
Rasmus Grenn har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 26-07-16 kl. 14:03. Emne: Dinosaur æg ?
Hej Rasmus

Nej desværre, noget sådant kan ikke findes i danmark. Det er en lerjernstens konkretion der stammer fra jura-tiden samme tid som dinosauerne. Nogle af dem kan indeholde planterester bregner og gingko blade.

foto; et bregneblad Thaumatopteris 3cm

Hilsen Henrik

Dinosaur æg ? (Hej Rasmus

Nej desværre, noget sådant kan ikke findes i danmark. Det er en lerjernstens konkretio)
Henrik Jensen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator