Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. august 2016

Afrensning af Flintesten - hvordan?

Jeg har fundet en halv-stor sten i flint, som jeg gerne vil bruge til et dekorativt formål (og evt. male) - men stenen har været begravet i alskens skidt og møg, og er næsten umulig at gøre ren - i særdeleshed pga flere fossile gravegange. Gamle algerester og andet "godt" sidder så godt fast, at man dårligt kan se, at jeg har skrubbet og skuret som en tosset på stenen :D

Er der ikke et eller andet effektivt middel, man kan bade stenen i, så skidtet kan løsne sig så meget, at jeg ikke skal bruge måneder på at gøre den ren? Jeg gætter på, at jeg skal bruge et eller andet kemikalie, men inden jeg begraver snuden i talrige giftigheder, vil jeg derfor hellere spørge ind til et egnet middel, fremfor at jeg prøver mig frem med alt muligt andet skidt :)

Jeg håber, at der er en, der kan hjælpe :)

De senest indberettede arter i Naturbasen: