Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lasse Bredkjær-Povlsen
Hvilken art flagermus (Læst 761 gange) Postet d. 17-09-16 kl. 22:21
Hej

Jeg har et billede uploadet til naturbasen for ID fra d. 3/9-16. Har fået en mail om at en bruger mener at det er en skimmelflagermus. Nogen der kan hjælpe med ID? Har nogle flere billeder fra samme sted i dag. Tror det er samme art.

Hvilken art flagermus (Hej

Jeg har et billede uploadet til naturbasen for ID fra d. 3/9-16. Har fået en mail om at en br)
Foto: Flagermus
Besvar | Kommentér

Morten Elmeros

Svaraktivitet:

(26)
#1 Svar postet d. 18-09-16 kl. 11:55. Emne: Hvilken art flagermus
Hej Lasse,

Fint billede da man kan se tragus i ørene.

Det er ikke en skimmelflagermus. Dertil er flagermusen på billedet for ensartet brun på ryggen og tragus er for spids.

Det er en flagermus fra Myotis-slægten. Mit bedste bud er en vandflagermus, evt. damflagermus. Pga. formen på tragus, den hvide pels på maven, fødderne nede i den anden ende af dyret ser forholdsvis store ud og ørene er for små til andre Myotis''er med hvid mave.

Hvorhenne i landet er billedet taget?

vh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lasse Bredkjær-Povlsen
#2 Kommentar postet d. 18-09-16 kl. 12:51. Emne: Hvilken art flagermus
Hej Morten,

Da jeg tog billederne i går, var der tre, men de var ikke helt ens i udseende. Billederne (både det til ID og det du har set her) er taget i en bunker ved Hirtshals Fyr i Vendsyssel

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(181)
#3 Svar postet d. 19-09-16 kl. 17:13. Emne: Hvilken art flagermus
Jeg har tidligere fundet Vandflagermus på stedet, så det er nok den.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator