Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
Grålig/klar svamp, der danner en skål (Læst 419 gange) Postet d. 20-09-16 kl. 21:00
Jeg har ikke set noget lignende, men jeg gør normalt heller ikke så meget i svampe. Et det muligt at identificere sådan en? Jeg har desværre ikke belæg, og har heller ikke pillet ved en. Skulle det blive nødvendigt, kan jeg nok godt finde den igen (hvis ikke andre har snuppet den).

Set i Børstingerød Mose den 16. september 2016.

Venlig hilsen

Jan

Grålig/klar svamp, der danner en skål (Jeg har ikke set noget lignende, men jeg gør normalt heller ikke så meget i svampe. Et det muligt at)
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (801 x 1200)
Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#1 Kommentar postet d. 20-09-16 kl. 21:01. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
...

Grålig/klar svamp, der danner en skål (...)
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 801)
Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#2 Kommentar postet d. 20-09-16 kl. 21:03. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Denne her stod lige i nærheden, men havde ikke slået paraplyen helt ud...

Grålig/klar svamp, der danner en skål (Denne her stod lige i nærheden, men havde ikke slået paraplyen helt ud...)
Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#3 Kommentar postet d. 20-09-16 kl. 21:03. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
...

Grålig/klar svamp, der danner en skål (...)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 20-09-16 kl. 21:18. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Hej Jan

Det er højst sandsynligt Dunstokket Blækhat (i bred betydning)

Hvis du lægger den ind så skal du understrege at det er i bred betydning

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#5 Kommentar postet d. 20-09-16 kl. 21:38. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Hej Torbjørn

Er den nu også blevet til et artskompleks?

mvh Niels.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#6 Svar postet d. 20-09-16 kl. 21:42. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Ja det er den!

her er en forskningsartikel: - se linket HER

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#7 Kommentar postet d. 20-09-16 kl. 21:50. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Tak for det. Her er vist rigelig godnatlæsning til et par dage.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#8 Svar postet d. 20-09-16 kl. 21:55. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
ja det er grove løjer Niels, der er lang vej fra en forskningsartikel til 5 linier i en populærbog

Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#9 Kommentar postet d. 21-09-16 kl. 19:05. Emne: Grålig/klar svamp, der danner en skål
Mange tak for hjælpen Torbjørn .

Jeg må fra min amatørvinkel tilslutte mig: det er grove løver - især når arter bliver til komplekser. Men der er jo ingen, der har lovet, det hele skulle være nemt (men lidt udfordringer er jo også med til at fastholde interessen).

Jeg vil meget gerne lægge den om, så jeg skal nok huske din note.

Venlig hilsen

Jan

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator