Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frits Sørensen
Muligvis Granater (Læst 1583 gange) Postet d. 20-09-16 kl. 22:15
Har fundet denne sten på Alrø i Horsens fjord.

Muligvis Granater (Har fundet denne sten på Alrø i Horsens fjord.)
Frits Sørensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Henrik Jensen

Svaraktivitet:

(749)
#1 Svar postet d. 24-09-16 kl. 22:25. Emne: Muligvis Granater
Ja det er granater.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frits Sørensen
#2 Kommentar postet d. 24-09-16 kl. 22:53. Emne: Muligvis Granater
Jeg har interesseret mig for sten hele mit liv,men aldrig tidligere fundet noget lignende.Er det noget man normalt finder på en dansk strand?

Mvh Frits

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(25)
#3 Svar postet d. 25-09-16 kl. 23:35. Emne: Muligvis Granater
Hej Frits.

Dit stykke ligner noget jeg fandt for nogle år siden på Skæring Strand nord for Århus. I Jysk Stenklub fik jeg at vide, at det var glimmerskifer.

Og stykket var ikke havnet der på stranden ved dansk naturs kraft. Nogen havde lagt det sammen med et par andre pæne "fremmede" sten - måske efter oprydning et sted. Jeg var heldig at finde stenene, inden vandet kom op og førte dem ud.

Glimmerskifer kommer bla. fra Norge. Og dem med granater i har været brugt til kværnsten - har jeg læst.

Din sten er måske tabt eller med vilje lagt ud/ smidt "væk".

KirstenN

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(25)
#4 Svar postet d. 25-09-16 kl. 23:35. Emne: Muligvis Granater
Hej Frits.

Dit stykke ligner noget jeg fandt for nogle år siden på Skæring Strand nord for Århus. I Jysk Stenklub fik jeg at vide, at det var glimmerskifer.

Og stykket var ikke havnet der på stranden ved dansk naturs kraft. Nogen havde lagt det sammen med et par andre pæne "fremmede" sten - måske efter oprydning et sted. Jeg var heldig at finde stenene, inden vandet kom op og førte dem ud.

Glimmerskifer kommer bla. fra Norge. Og dem med granater i har været brugt til kværnsten - har jeg læst.

Din sten er måske tabt eller med vilje lagt ud/ smidt "væk".

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator