Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
12. juli 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Interessant 2,5 mm bille (Læst 268 gange) Postet d. 24-10-16 kl. 00:30
Denne bille blev set d.21.10.2016 i Virksund, i område præget af fugtig skov/mose. Den sad på et rækværk lige under et piletræ. Det var en ganske lille sag - mit bedste bud på billens størrelse er 2,5 mm. Jeg sender 2 billeder af den; her er det første.

(fortsættes)

Interessant 2,5 mm bille (Denne bille blev set d.21.10.2016 i Virksund, i område præget af fugtig skov/mose. Den sad på et ræk)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (926 x 1199)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 24-10-16 kl. 00:39. Emne: Interessant 2,5 mm bille
Det var desværre ikke muligt for mig at komme til at tage et ordentligt billede af den ovenfra, idet rækværket, som den sad på, var for højt til dette i forhold til min egen højde. Her er et (ikke just optimalt) bagfra-billede i stedet.

Er det mon muligt at identificere billen (evt. bare til slægt)? Jeg synes, den ser så interessant og speciel ud med de dér mørke tegninger på vingedækkerne, men jeg er selv helt blank m.h.t., hvad det kan være. Hjælp til gådens opklaring modtages med tak.

Vh Elisabeth

Interessant 2,5 mm bille (Det var desværre ikke muligt for mig at komme til at tage et ordentligt billede af den ovenfra, idet)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (932 x 1249)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(306)
#2 Svar postet d. 24-10-16 kl. 00:47. Emne: Interessant 2,5 mm bille
Hej Elisabeth,

Det er en slamvandkær, Helophorus sp. De er meget svære.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 24-10-16 kl. 01:26. Emne: Interessant 2,5 mm bille
Hej Erik,

Tusind tak for det hurtige svar, og så på det her tidspunkt! Det anede mig, at det måske ikke var én af dem, der ville gå glat igennem med det samme, så jeg er såmænd ovenud tilfreds med bare at have fået den til slægt. (Jeg kan se, at du engang har set en ganske tilsvarende.) Tak igen for hjælpen.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator