Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken støvbold ? (Læst 225 gange) Postet d. 24-10-16 kl. 08:40
Set i går på Odden (Stevns) - på en tør, sandet strandeng. Bolden ca. 3 cm bred, hele svampen inkl. "stok" ca. 4 cm høj. Glat og tør. Lidt lugt af alm. svamp.

Hvilken støvbold ? (Set i går på Odden (Stevns) - på en tør, sandet strandeng. Bolden ca. 3 cm bred, hele svampen inkl. )
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 24-10-16 kl. 08:42. Emne: Hvilken støvbold ?
Gennemskæring viser, at den er ved at være moden, så den har nok ikke tænkt sig at blive større, men kan den mon bestemmes ?

Hvilken støvbold ? (Gennemskæring viser, at den er ved at være moden, så den har nok ikke tænkt sig at blive større, men)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#2 Kommentar postet d. 24-10-16 kl. 11:00. Emne: Hvilken støvbold ?
Voksested og stok og farven på sporemassen ligner Mark-støvbold men er ikke sikker på om der er evt. forvekslingsmulighederne.

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 25-10-16 kl. 09:39. Emne: Hvilken støvbold ?
Hej Mathias,

Tak for dit svar og velkommen til fugleognatur

Jeg har ventet på, at andre evt. skulle svare eller kommentere, så derfor har jeg ikke reageret før nu. Jeg lader lige tråden stå åben lidt endnu.

Gerner

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator