Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birgit Knudsen
Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (Læst 289 gange) Postet d. 20-11-16 kl. 16:31
I dag i Uhrehøje plantage mellem Farsø og Strandby.

På meget nedbrudt Birk.

Den største var 8 cm i bredden

Bredt tilvokset.

Lidt nubret overflade

Blød

5 porer/ mm

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (I dag i Uhrehøje plantage mellem Farsø og Strandby.

På meget nedbrudt Birk.

Den største var 8 )
Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#1 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:31. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
.....

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (.....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#2 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:32. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
....

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (....)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#3 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:34. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
..på en anden gren var denne. Jeg regner med det er den samme, men ikke så ny...

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (..på en anden gren var denne. Jeg regner med det er den samme, men ikke så ny...)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#4 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:36. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
..undersiden på den...

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (..undersiden på den...)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#5 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:39. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
..de to gennemskåret. Den brune øverst. Det blev på den det var tydeligst at se forholdet mellem kødlag og porelag.

Kan det være Mælkehvid kødporesvamp? (..de to gennemskåret. Den brune øverst. Det blev på den det var tydeligst at se forholdet mellem kød)
Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#6 Kommentar postet d. 20-11-16 kl. 16:41. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
Smag glemte jeg smager ikke af noget.

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#7 Svar postet d. 20-11-16 kl. 18:50. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
Stor kødporesvamp når kødet er ca. 4 x porelaget; den brune er angrebet af bleg kødkernesvamp Protocrea pallida.

Thomas Læssøe har skrevet om arten i et tidligere nr. af SVAMPE.

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen
#8 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 10:03. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
Den må jeg nok have lidt mere hjælp til Aksel. Jeg kan ikke finde noget om Stor Kødporesvamp nogen steder.

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#9 Svar postet d. 21-11-16 kl. 10:15. Emne: Kan det være Mælkehvid kødporesvamp?
Den har fået navneforandring til stor blødporesvamp Tyromyces chionius

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator