Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frede Mørch
Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.? (Læst 1385 gange) Postet d. 21-11-16 kl. 19:36
Fløj/jagede over en fladvandet dam/mose i det sydlige Gribskov

Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.? (Fløj/jagede over en fladvandet dam/mose i det sydlige Gribskov)
Frede Mørch har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#1 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 19:37. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?

Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.? ()
Klik på billedet for original størrelse (800 x 504)
Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#2 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 19:37. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?

Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.? ()
Klik på billedet for original størrelse (800 x 554)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(143)
#3 Svar postet d. 21-11-16 kl. 19:59. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Spændende iagttagelse - godt foto-dokumenteret

Forholdsvis stor, antager jeg ???

Jeg vil byde ind med Brunflagermus - se linket HER

og - se linket HER

Mvh /LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#4 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 20:05. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Hej Lars Jørgen

Tak for kommentar, og ja, jeg er også selv stemt for Brunflagermus.

Dyret var som du skriver forholdsvist stort - jeg har ofte flagermus over haven om natten om sommeren, men denne var klart større, og som det ses på et af mine fotos, brun.

Eneste aber-dabei; den trækker jo sydpå om vinteren?

Men det kan måske netop være et trækkende dyr jeg har set.....

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#5 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 20:16. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
PS: det var ærgerligt at jeg ikke så den for nogle dage siden, og senere på natten.

Så var det måske blevet sådan hér!-)

Mvh Frede

Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.? (PS: det var ærgerligt at jeg ikke så den for nogle dage siden, og senere på natten.

Så var det må)
Klik på billedet for original størrelse (763 x 600)
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#6 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:05. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Fin billedcollage

"...trækker sydpå om vinteren..."???

Det er jeg nu ikke så sikker på.

Se f.eks. her om Brunflagermusen - inkl. overvintringsstrategi: - se linket HER

eller her: - se linket HER

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#7 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:15. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Hej igen

Dét med vintertræk har jeg fra F&Ns egen Felthåndbog - se linket HER "Trækker sydpå om vinteren."

I dét link du nævner siges det derimod:"vågner brunflagermusen fra sin vintersøvn, der har varet siden oktober" - se linket HER

Så uanset, så er denne OBS vel lidt sæsonmæssigt usædvanlig?-)

Men jeg er stadig med på, at det er Brunflagermus hér.

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#8 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:28. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
Hej Frede

Ja, nu skal man jo ikke ukritisk tro på alt man finder på nettet (!), men i netop dette tilfælde kunne det jo hænde, at den finder bedre overvitring i Tokkekøb Hegn eller Ganløse Ore

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#9 Kommentar postet d. 21-11-16 kl. 21:33. Emne: Hvilken flagermus fra Gribskov, d.d.?
- og kigger man på søjlerne over indberetninger af arten, er der lige så mange obs. i november, som i april...

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator