Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jess hagelquist
8 X 42 eller 10 X 42 ? (Læst 1310 gange) Postet d. 05-12-16 kl. 11:45
Jeg skal have en ny kikkert - Mit behov er typisk ved moser, nær kysten, eller blot ude i landskabet....!

Jeg er blevet tændt på den nye Leica (Noctivid HD) Læst rigtigt mange gode test om den! Og det er en kostbar sag, I Know!

MEN hvad vil i vælge, 8 X 42 Eller 10 X 42, det er spørgsmålet?????

Tusinde tak på forhånd, for jeres fine svar ????

Jess

Besvar | Kommentér

Peter Godtfredsen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 05-12-16 kl. 17:14. Emne: 8 X 42 eller 10 X 42 ?
Jeg vil ikke påstå, at du har stukket hånden i en hvepserede, men der er rigtigt mange meninger om dette emne. Personligt ville jeg vælge 8x pga det større synsfelt og lysgennemstrøm. mvh Peter

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(9)
#2 Svar postet d. 05-12-16 kl. 17:30. Emne: 8 X 42 eller 10 X 42 ?
Jeg har haft hele tre håndkikkerter i brug de senere år, en 8x42 (Swarovski), to 10x42 (Leica, Zeiss).

Jeg ville vælge en 10x42 i dag på grund af den ekstra forstørrelse.

Der er også rigeligt lys i.

Leica 10x32 er i øvrigt også rigtig god!

Men prøv den/m i (uden for) butikken, og se hvad du selv er mest til.

Vh

Frank

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#3 Kommentar postet d. 05-12-16 kl. 20:05. Emne: 8 X 42 eller 10 X 42 ?
Jeg har en Opticron, 10 x 42 prisen er lav i forhold til Leica og de andre dyre mærker. Har haft flere Leica og Zeis kikerter i hånden, de imponerer ikke mig grundet prisen. !0.000 og der over, lys og synsvinkel der er Opticron altså med men til en pris på omkring 3000.

En detalje med Opticron, jo lidt svært at indstille men når det er gjordt er f..... skide rart. Dioptrien, den sidder fast. Randskarpheden, hmm det er kun i det yderste synsfelt den mangler lidt og hvor tit bruger man lige det.

Kik på - se linket HER

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(9)
#4 Svar postet d. 05-12-16 kl. 21:58. Emne: 8 X 42 eller 10 X 42 ?
Du får hvad du betaler for!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

jess hagelquist
#5 Kommentar postet d. 05-12-16 kl. 22:15. Emne: 8 X 42 eller 10 X 42 ?
ja, filosofien med, man får hvad betaler for, den holder nok også ved kikkerter. Selvom det er en ordentlig portion penge, men sådan er det - det ender med Leica 10 X 42. tak for input...

Jess

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator