Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorthe Mikkelsen
Fuglebog? (Læst 1209 gange) Postet d. 08-12-16 kl. 21:37
Jeg er på udkig efter en...den bedste...fuglebog. Fuglebogen for nørder Primært om fuglene i Danmark.

Der er "Fugle i felten" af Lars Svensson?. Jeg kan se, at den nyeste udgave...udgave 5, fra 2012 har andre navne som forfattere: Killian Mullerney m.fl. Er den lige så god som de foregående udgivelser (Lars Svensson)? Den fås også i en paperback-udgave fra 4. oplag. Den er noget dyrere. Hvad skyldes det?

En anden mulighed er: "Nordens fugle" af Benny Gensbøl. har nogen erfaring med den?

Jeg håber nogen kan/vil svare mig på det

Mvh.

Dorthe

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(2)
#1 Svar postet d. 08-12-16 kl. 22:16. Emne: Fuglebog?
Hvis du vil have "den bedste", som du skriver, er der ingen vej udenom FiF. Det er i særklasse den bedste fuglebestemmelses-håndbog i Europa.

Lars Svensson er jo guden blandt fugleillustratorer (nu da Audubon og Johann Walter er døde); men Mullarney og Zetterström er kommet godt efter det. FiF er og bliver BOGEN. Og Svensson har stadig enkelte billeder med og er ansvarlig for teksten til M&Z''s billeder.

Nordens Fugle af Benny G har bredere beskrivelser af arternes levevis og forekomst, og den er meget hyggelig læsning.

Men som bestemmelsesværk er den useless (pardon my french).

[Prøv at finde en beskrivelse af Vagtelens stemme - nå nej, hovsa; vandhønsestemmer er ikke inkluderet ...]

Og - siden vi nu er ude i reklameøjemed - ''magnaudgaven'' af FiF er extremt god (men naturligvis ikke feltvenlig).

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Dorthe Mikkelsen
#2 Kommentar postet d. 09-12-16 kl. 10:30. Emne: Fuglebog?
Hej Niels

Mange tak for dit svar! Så er jeg sikker på det bliver "Fugle i felten", jeg vil anskaffe mig Det var nu også den fuglebog, jeg mest havde i tankerne...Men endnu engang tak for dine gode oplysninger!

Mvh

Dorthe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator