Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Grethe Juul
Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år. (Læst 392 gange) Postet d. 13-12-16 kl. 16:35
Mit barnebarn på Bornholm har fundet den på en træstub i flere lag. På foto ses bløde pigge på undersiden, ikke mærker efter stok. Ca 6 cm i diameter. Fundet i gammel lys granskov. Virker slasket.

Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år. (Mit barnebarn på Bornholm har fundet den på en træstub i flere lag. På foto ses bløde pigge på under)
Foto: Emil Juul Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 591)
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen

Svaraktivitet:

(44)
#1 Svar postet d. 13-12-16 kl. 16:39. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Hej Grethe,

Bævretand (Pseudohydnum gelatinosum) på nåletræ - se linket HER.

Mvh. Erik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#2 Svar postet d. 13-12-16 kl. 17:58. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Enig med Erik. Flliget Frynsesvamp har et ganske andet udseende og vokser på jord.

Ole

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Grethe Juul
#3 Kommentar postet d. 13-12-16 kl. 19:23. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Tusind tak. Det lyder sandsynligt. Nu sender jeg jeres besked videre til Emil. Han er 11 år og allerede en rigtig svampejæger, men denne her var der ingen af os, der kendte. Den er åbenbart ikke registreret på Bornholm, ser det ud til på kortet.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#4 Kommentar postet d. 13-12-16 kl. 21:52. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Dejligt, at den så er registreret der nu.

Ole

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#5 Svar postet d. 13-12-16 kl. 22:15. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
På Danmarks svampeatlas er den registreret, på kortet kan i se hvor og af hvem, ved at trykke på feks de blå prikker - se linket HER

Hils Emil og sig vi har brug for den nye generation af svampejægere, det er en meget spændende verden

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Grethe Juul
#6 Kommentar postet d. 14-12-16 kl. 08:24. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Tak igen. Nu ser jeg så, at det er samme sted, som Emil fandt den, nemlig i Rø Plantage. Jeg kom til at skrive Klemensker plantage... kan man rette det?

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#7 Kommentar postet d. 14-12-16 kl. 10:18. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Ja, du kan rette. Gå ind på forsiden. Vælg Naturbasen i den vandrette menulinie. Nederst i rullemenuen dér står der Rediger observationer. Gå ind, så præsenteres du for dine observationer og kan vælge den, der skal rettes i.

Ole

Besvar | Kommentér

Grethe Juul
#8 Kommentar postet d. 14-12-16 kl. 12:23. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Tak. Det lyder nemt.

Besvar | Kommentér

Grethe Juul
#9 Kommentar postet d. 14-12-16 kl. 12:41. Emne: Kan det være fliget frynsesvamp? Fundet i Klemensker Plantage dec. i år.
Den er ikke kommet med på listen over mine indberetninger. Kommer måske senere.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator