Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvilken (Læst 281 gange) Postet d. 25-12-16 kl. 17:41
Har været ude og lege med kameraet i juledagene. Fra i går/ forgårs. Liseleje Plantage. Den her kan jeg ikke helt bestemme mig for om er svamp eller noget lav-agtigt. Den er voldsomt almindelig på, hvor den dækker mange af de unge stammer mere eller mindre helt. Starter som runde klatter med de sorte pletter i. Når de mødes kommer det til at se sådan her ud. Hjælp?

Hvilken (Har været ude og lege med kameraet i juledagene. Fra i går/ forgårs. Liseleje Plantage. Den her kan )
Foto: Martin Bjerg
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 713)
Besvar | Kommentér

Annemette N. Jensen

Svaraktivitet:

(100)
#1 Svar postet d. 25-12-16 kl. 18:30. Emne: Hvilken
Lecidella elaeochroma

den reagerer C+orange på thallus

og det vil jeg godt vædde på at den gør!

Hilsen Annemette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 25-12-16 kl. 18:37. Emne: Hvilken
Tak. Og den må være voldsomt almindelig. Mange af småegene bag klitterne er i hvert fald nærmest helt dækket af den.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator