Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte? (Læst 896 gange) Postet d. 20-01-08 kl. 01:23
Denne hvide og brunlige barksvamp ligner grangiveligt en oval bademåtte.

Jeg fandt et par grene i skovbunden, som så sådan ud. Er det en af de mulige eller umulige at bestemme. Jeg har kun det her billede

Villestofte, 16-01-08

Venlig hilsen Anni

Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte? (Denne hvide og brunlige barksvamp ligner grangiveligt en oval bademåtte.
Jeg fandt et par grene i s)
Foto: Anni Lene Nielsen
Kommentér

Tom Smidth
#1 postet d. 20-01-08 kl. 10:55. Emne: Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte?
Hej Anni

Jeg synes jeg finder rigtig mange af den type, men jeg tør slet ike give dem navn.

Jeg har nogle gange tænkt på at tage dem med hjem i haven, for at kunne holde øje med dem, men har aldrig fået det gjort.

Så jeg venter spændt på de andres bud

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 20-01-08 kl. 16:30. Emne: Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte?
Foreløbig vil jeg sige at det er Læder-åresvamp, den er ualmindeligt rigelig på dette tidspunkt af året, man kan se den på masser af pinde og tynde grene. Nem at pille af og blød og rar at røre ved og så stikker den gerne lidt ud fra grenen/pinden, sådan en cm.s penge.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#3 postet d. 20-01-08 kl. 17:19. Emne: Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte?
Hej Margaretha

Margaretha:

Din beskrivelse passer på en prik. Der er masser af grene med netop det udhæng på ca. 1 cm af svampen.

Hvor tæt er vi på 100% sikkerhed, Margaretha? For det er en ny art, så du ved, så vil jeg jo gerne have den tastet ind.

Hvis der skal mere til at navngive den, så fortæl mig hvad. Så finder jeg ud af det.

Tom: Det lader til, at du måske også kan få navn på dine. Jeg har faktisk en gren liggende i haven med dem på. Men den er kommet af sig selv

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 postet d. 20-01-08 kl. 17:46. Emne: Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte?
Så siger vi 100% Anni

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#5 postet d. 20-01-08 kl. 18:41. Emne: Hvilken barksvamp som ligner en bademåtte?
Hej Margaretha

Tak skal du have

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator