Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken svamp ved dukatbæger ? (Læst 287 gange) Postet d. 14-01-17 kl. 08:59
I forfratråden har jeg uploaded et billede af Stor Dukatbæger, men Aksel Jørgensen har bemærket noget andet, som kunne være noget svamp.

Jeg var så fokuseret på at finde dukatbæger, så da jeg endelig fandt et enkelt lille gult bæger, overså jeg helt alt andet, så jeg har ikke andre oplysninger om svampene end dem, man kan uddrage af billederne.

Stedet er en skov mellem Køge og Ringsted, under ædelgran, hvor der klippes pyntegrønt. Tidspunktet er 12.01.17

Hvilken svamp ved dukatbæger ? (I forfratråden har jeg uploaded et billede af Stor Dukatbæger, men Aksel Jørgensen har bemærket noge)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 14-01-17 kl. 09:00. Emne: Hvilken svamp ved dukatbæger ?
Et mere

Hvilken svamp ved dukatbæger ? (Et mere)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 14-01-17 kl. 09:00. Emne: Hvilken svamp ved dukatbæger ?
Og lige et mere

Hvilken svamp ved dukatbæger ? (Og lige et mere)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 14-01-17 kl. 19:27. Emne: Hvilken svamp ved dukatbæger ?
Gerner jeg mente #308 i forfratråden

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 15-01-17 kl. 08:37. Emne: Hvilken svamp ved dukatbæger ?
Undskyld Aksel, det var din omtale af grannål, der fik mig til at tro, at det var #330 - altså den ovennævnte sag. Jeg havde ikke bemærket grannålen i #308, men her er den. Desværre tåler billedet ikke en større forstørrelse, så man kan se, hvad det er, der er i mosset, men der er faktisk 2

Hvilken svamp ved dukatbæger ? (Undskyld Aksel, det var din omtale af grannål, der fik mig til at tro, at det var #330 - altså den o)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 455)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator