Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Hansen
Hvilket mikroskop/stereolup bør man anskaffe? (Læst 997 gange) Postet d. 25-01-17 kl. 18:44
Jeg har i flere tråde om specielt mosser bemærket, at der anvendes fotografier fra mikroskopering som dokumentation. Er der nogle herinde, der kan oplyse mig om, hvilken type mikroskop (forstørrelsesgrad m.v.) der er anvendeligt og i hvilket prislag man bør kigge såfremt man ønsker at anskaffe sig noget sådant udstyr.

På forhånd tak

Martin

Besvar | Kommentér

Birgit Knudsen

Svaraktivitet:

(1)
#1 Svar postet d. 26-01-17 kl. 16:50. Emne: Hvilket mikroskop/stereolup bør man anskaffe?
Hej Martin,

Jeg kan i hvert fald fortælle hvad jeg har gjort Jeg synes det er et stort og uoverskueligt marked, også fordi man køber over nettet. Men jeg opdagede at der var et showroom i Aalborg, da blev det lidt nemmere at gå til. Det er rart at kunne spørge og afprøve.

Jeg købte et Bresser med trinokular hoved - - se linket HER

Og så købte jeg et digitalt kamera - - se linket HER

Så nu føler jeg at jeg kan lave de billeder jeg gerne vil - stort set

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Hansen
#2 Kommentar postet d. 27-01-17 kl. 10:02. Emne: Hvilket mikroskop/stereolup bør man anskaffe?
Hej Birgit

Super - tak for din respons. Har også selv kigget lidt på Bresser, men som Du selv er inde på, så er det en kende uoverskueligt.

mange hilsner

Martin

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator