Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kim Bang Jensen
Konglomerat? (Læst 1200 gange) Postet d. 03-03-17 kl. 19:37
Hej

Jeg har disse sten liggende, som er fundet på Ærø. Til tider spørger folk mig, hvad det er for sten, og jeg mangler lige, at kunne give en rigtig god forklaring. Jeg tænker at det er et konglomerat. har jeg ret, og hvordan opstår de?

Mvh. Kim

Konglomerat? (Hej
Jeg har disse sten liggende, som er fundet på Ærø. Til tider spørger folk mig, hvad det er for )
Kim Bang Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 571)
Besvar | Kommentér

kirsten nielsen

Svaraktivitet:

(25)
#1 Svar postet d. 03-03-17 kl. 22:25. Emne: Konglomerat?
Hej Kim.

Mon ikke det er breccier - stykker af sten der er blevet kittet sammen af det hvide mineral. Det hvide har været opløst i vand, som er trængt ind imellem stenstykkerne, og på et tidspunkt er det fældet ud. Måske på grund af et fald i temperatur.

KirstenN

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kim Bang Jensen
#2 Kommentar postet d. 03-03-17 kl. 22:42. Emne: Konglomerat?
Hej Kirsten

Så lærte jeg noget nyt i dag, herligt. Var lige inde på Geolex og læse om bjergarten. Spændende læsning.

Hilsen Kim

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator