Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Nygaard Kristensen
Eksotisk kattedyr (Læst 348 gange) Postet d. 18-03-17 kl. 10:39
nok på størrelse med en leopard på væggen ?

Eksotisk kattedyr (nok på størrelse med en leopard på væggen ?)
Foto: Tom Nygaard Kristensen
Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(96)
#1 Svar postet d. 18-03-17 kl. 18:08. Emne: Eksotisk kattedyr
Det er formentlig en Frasercot - se linket HER

Artiklen jeg har linket til er fra 2007, men siden hen har der været mange undersøgelser af kræet - jeg har selv været involveret i en af dem, og i dag er der almindelig enighed om, at det er fupnumre - den jeg undersøgte var et hundeskind, der var blevet farvet med det meget regelmæssige mønster man kan se. Der findes også nogle få billeder på nettet af levende frasercots med det samme mønster, men også her er de formentlig lavet kunstigt (omend et levende eksemplar så vidt vides aldrig er blevet undersøgt). De anvendte hunderacer er store kraftige dyr som tibetansk mastiff og lignende.

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#2 Kommentar postet d. 18-03-17 kl. 18:21. Emne: Eksotisk kattedyr
Det hang på væggen i et bedre hotel i en større rumænsk by. Ved siden af hang bjørn og tiger.

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#3 Kommentar postet d. 18-03-17 kl. 21:17. Emne: Eksotisk kattedyr
Har i en pelsforretning i Kina set skind med mærkværdige mønstre.

Besvar | Kommentér

Lars Thomas

Svaraktivitet:

(96)
#4 Svar postet d. 18-03-17 kl. 21:57. Emne: Eksotisk kattedyr
Ja, den slags meget eksotiske pelse er ret udbredt i Kina. Den jeg undersøgte kom rent faktisk også fra Kina.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator