Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fisk -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Jensen
Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås (Læst 1093 gange) Postet d. 26-03-17 kl. 17:28
Min kone og jeg var på fugletur til Lumsås, og så dette kadaver, som Mågerne og Kragerne hyggede sig med. Som ikke-fiskemand ved jeg ikke, hvad det er for en fisk, men jeg byder selv ind med Tun ?

Hvad siger sagkundskaben?

Hilsen

Peter Jensen

Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås (Min kone og jeg var på fugletur til Lumsås, og så dette kadaver, som Mågerne og Kragerne hyggede sig)
Peter Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Tine Andersen
#1 Kommentar postet d. 26-03-17 kl. 17:37. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Det er lidt en skam, at I ikke så nærmere efter/vendte kadaveret.

Jeg ville byde ind med marsvin- kraniet ser stort og rundt ud.

Men ubestemt.

Mvh

Tine

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(4)
#2 Svar postet d. 26-03-17 kl. 17:40. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Det er en hval, for resten af "halefinnen" er vandret. Så marsvin er sikkert rigtigt.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#3 Kommentar postet d. 26-03-17 kl. 18:28. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Tine og Ole, mange tak for svarene, det er nok et Marsvin

Besvar | Kommentér

Tine Andersen

Svaraktivitet:

(1)
#4 Svar postet d. 26-03-17 kl. 18:58. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Selv tak!

Men for en anden gangs skyld: Prøv at fotografere fra flere sider/vinkler. I behøver ikke nødvendigvis at røre ved dyret, hvis det stinker/er for levende af kryb.

Og så er en målestok ikke af vejen, noget de fleste kender. Nu folk ikke ryger mere, så en kuglepen eller noget andet, man har på sig, som de fleste ved, hvad måler. I gl. dage var det en tæske enstikker.

Mhv

Tine

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#5 Kommentar postet d. 26-03-17 kl. 19:35. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Tak for indsparkene Tine, jeg er mest til fugle, men jeg forstår udmærket dine argumenter, størrelse f.eks. er en meget subjektiv størrelse på billeder. Jeg ville sætte denne her til omkring 1,1 meter i længde, og så kommer hovedet, som jeg jo ikke har kigget på som tillæg.

Hilsen Peter

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm
#6 Kommentar postet d. 26-03-17 kl. 19:41. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Husk at indberette i Naturbasen, når du har fået bestemt en art

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#7 Kommentar postet d. 27-03-17 kl. 07:14. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Hej Thomas,

det er jeg ikke sikker på, at jeg magter, jeg er fuglemand, og troede, at jeg uden forpligtelser kunne spørge på en fisk , som denne gang er en hval

Sorry, jeg spørger ikke på fisk mere.

Hilsen

Peter Jensen

Besvar | Kommentér

Thomas Eske Holm
#8 Kommentar postet d. 27-03-17 kl. 12:59. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Det gælder såmænd både fugle og fisk . Et af formålene med forummet er jo at få artsbestemt observationer til indberetning i naturbasen, og det er såmænd ikke sværere at indberette end at skrive et indlæg her i forum .

Besvar | Kommentér

Peter Jensen
#9 Kommentar postet d. 27-03-17 kl. 14:08. Emne: Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås
Se, det er meget meget ærgerligt, det, du skriver her.

Jeg skal nok holde mig væk, og så kan du takke

Peter Sunesen, Palle Jensen, Frank Desting, Anni & Peter Nielsen, Einar Flensted-Jensen, og 30 andre for deres svar og tålmodighed med en nybegynder i ornitologiens verden.

Det vil aldrig give noget som helst retvisende billede at indberette netop kun den fugl, jeg ikke kunne finde ud af, og så udelade de 10-25 andre, som jeg fandt på lokaliteten samme dag, og heller ikke dette ville jeg have kræfter til. Jeg kan næsten forestille mig, at du beskæftiger dig med dette fag fuldtids, og jeg har kun min sparsomme fritid at dele med andet i livet.

Så tak for den tid, jeg kunne hygge mig med at blive klogere herinde.

mvh

Peter Jensen

PS: Og jeg tror, fuglen er en Sanglærke.

Større fisk / Tun / ? skyllet op ved Lumsås (Se, det er meget meget ærgerligt, det, du skriver her.

Jeg skal nok holde mig væk, og så kan du t)
Peter Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator