Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Andersen
Mindre guldsmed fra Thailand (Læst 238 gange) Postet d. 30-03-17 kl. 07:28
Jeg traf en del guldsmede og vandnymfer i området ved Khao Lak, mange af dem i beskeden størrelse.

Denne guldsmed ser jo ret så bekendt ud, mon ikke den også er værd at få bestemt - om muligt?

Mvh. Ole

Mindre guldsmed fra Thailand (Jeg traf en del guldsmede og vandnymfer i området ved Khao Lak, mange af dem i beskeden størrelse.
)
Ole Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(216)
#1 Svar postet d. 30-03-17 kl. 13:02. Emne: Mindre guldsmed fra Thailand
Det er en hun af slægten Orthetrum, som du sikkert kender fra Danmark som de to arter Stor og Lille Blåpil. I Thailand er der kendt 8 arter. Dette er en hun af Orthetrum luzonicum. Den mindste art i Thailand af den slægt. Den kan kendes på farvefordelingen på thorax, men det ultimative kendetegn er, at ribben Cuii udspringer fra den distale side af discoidalcellen i bagvingen, og ikke fra spidsen tættest på bagvingekanten. På figuren har jeg angivet det med henholdsvis rødt og grønt.

mvh

Peter

Mindre guldsmed fra Thailand (Det er en hun af slægten Orthetrum, som du sikkert kender fra Danmark som de to arter Stor og Lille )
Peter Nielsen har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#2 Kommentar postet d. 30-03-17 kl. 16:18. Emne: Mindre guldsmed fra Thailand
Tusind tak for det uddybende svar.

Mvh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator