Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Frahm
Hvilken sten (Læst 1186 gange) Postet d. 05-04-17 kl. 18:25
Det er ikke lykkedes mig at finde navnet på denne sten. Håber en her kan navngive den.

Stenen er fundet på Jyllands østkyst og er "håndstor"

Stenen har grå bund med store blå/sorte pletter

mange tak

Niels

Hvilken sten (Det er ikke lykkedes mig at finde navnet på denne sten. Håber en her kan navngive den.
Stenen er fu)
Niels Frahm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (680 x 471)
Besvar | Kommentér

Peder Flansmose
#1 Kommentar postet d. 06-04-17 kl. 17:04. Emne: Hvilken sten
Kan du ikke tage et billede af stenen i våd tilstand, så vil det være lidt nemmere at bestemme mineralsammensætningen.

/Peder

Besvar | Kommentér

Niels Frahm
#2 Kommentar postet d. 06-04-17 kl. 19:17. Emne: Hvilken sten
Jeg prøver lige med en våd sten - der er dog noget spejling da den er glat og jævn og himlen spejlede sig i den våde sten.

Hvilken sten (Jeg prøver lige med en våd sten - der er dog noget spejling da den er glat og jævn og himlen spejled)
Niels Frahm har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 581)
Besvar | Kommentér

Peder Flansmose

Svaraktivitet:

(57)
#3 Svar postet d. 07-04-17 kl. 15:38. Emne: Hvilken sten
Det tætteste jeg kan komme på er en granittype.

Det lyse er kvarts og di mørke felter kan være biotit, men det hele er meget nemmere at sige hvis man stod med stenen i hånden.

/Peder

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator