Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Martin
Eriocrania ? (Læst 185 gange) Postet d. 06-04-17 kl. 22:26
Fundet i dag i Hundested. Ligner Eriocrania sangii. Kan det bekræftes, selvom den ser noget slidt ud.

Vh. Ole

Eriocrania ? (Fundet i dag i Hundested. Ligner Eriocrania sangii. Kan det bekræftes, selvom den ser noget slidt ud)
Foto: Ole Martin. Hundested 06-04-2017
Klik på billedet for original størrelse (751 x 600)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4501)
#1 Svar postet d. 06-04-17 kl. 22:35. Emne: Eriocrania ?
Hej Ole

Eriocrania kan bekræftes, og det kan godt være sangii, men det er meget mere usikkert...

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Martin
#2 Kommentar postet d. 08-04-17 kl. 17:16. Emne: Eriocrania ?
Hej Karsten.

Jeg prøver med et bedre foto, som måske viser noget mere.

Vh. Ole

Eriocrania ? (Hej Karsten.

Jeg prøver med et bedre foto, som måske viser noget mere.

Vh. Ole)
Foto: Ole Martin. Hundested 06-04-2017
Klik på billedet for original størrelse (800 x 561)
Besvar | Kommentér

Karsten Schnack

Svaraktivitet:

(4501)
#3 Svar postet d. 08-04-17 kl. 18:02. Emne: Eriocrania ?
Hmm, de er vanskelige, de her Eriocranier. Hvis man kan afgøre, om følehornene er kortere eller længere end vingerne, kan man finde ud af, hvilke problemer, man skal slås med. Er de længere end den halve vinge, er det sangii eller semipurpurella, men de kan så ikke adskilles sikkert uden genitalundersøgelse. Er antennerne kortere end en halv vingelængde, er der to-tre muligheder, som måske (måske ikke) kan adskilles ved pæne eksemplarer. Jeg tror ikke, man kan komme længere med dine fotos end Eriocrania sp. - Hvordan de selv finder ud af det, ved jeg ikke; de minerer i birkeblade og flyver samtidigt i det tidlige forår... Hilsen Karsten

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Martin
#4 Kommentar postet d. 08-04-17 kl. 18:17. Emne: Eriocrania ?
Tak Karsten.

Nu skal jeg ikke plage dig mere med denne.

Vh. Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator