Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. april 2017

Hvilken plante/busk er dette?

Kære naturfolk

Jeg er blevet henvist til denne side, fordi jeg har købt en lejlighed med have, hvori der står en række buske og træer, som jeg ikke ved hvad er. Det vil jeg gerne finde ud af, så jeg kan passe dem ordentligt (og vide hvornår og hvordan jeg skal beskære dem).

Jeg håber, at jeg har lagt tråden i den rigtige kategori. Hvis ikke vil jeg gerne have hjælp til at vide, hvor jeg skal lægge tråden istedet (og fremover!).

Jeg har en busk, som er ved at blomstre med gule blomster. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad det er for en busk?

Den er ca. 170 cm høj. Blomsterne er gule, men bladene er ikke fuldt udfoldede endnu. Den er spinkel, med lange, grønne, tynde grene, der går helt ned i jorden, og som har dannet nye skud op fra jorden her til foråret.

På forhånd tak.

Sara


Foto: Sara Dahl

De senest indberettede arter i Naturbasen: