Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Danmarks natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sara Dahl
Hvilken plante/busk er dette? (Læst 334 gange) Postet d. 07-04-17 kl. 20:35
Kære naturfolk

Jeg er blevet henvist til denne side, fordi jeg har købt en lejlighed med have, hvori der står en række buske og træer, som jeg ikke ved hvad er. Det vil jeg gerne finde ud af, så jeg kan passe dem ordentligt (og vide hvornår og hvordan jeg skal beskære dem).

Jeg håber, at jeg har lagt tråden i den rigtige kategori. Hvis ikke vil jeg gerne have hjælp til at vide, hvor jeg skal lægge tråden istedet (og fremover!).

Jeg har en busk, som er ved at blomstre med gule blomster. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad det er for en busk?

Den er ca. 170 cm høj. Blomsterne er gule, men bladene er ikke fuldt udfoldede endnu. Den er spinkel, med lange, grønne, tynde grene, der går helt ned i jorden, og som har dannet nye skud op fra jorden her til foråret.

På forhånd tak.

Sara

Hvilken plante/busk er dette? (Kære naturfolk

Jeg er blevet henvist til denne side, fordi jeg har købt en lejlighed med have, hv)
Sara Dahl har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(25)
#1 Svar postet d. 07-04-17 kl. 20:46. Emne: Hvilken plante/busk er dette?
Ranunkelbusk Kerria japonica

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anne Marie Henne Pedersen

Svaraktivitet:

(22)
#2 Svar postet d. 07-04-17 kl. 20:53. Emne: Hvilken plante/busk er dette?
Det er den fyldtblomstrende ´Pleniflora´.

Anne Marie

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sara Dahl
#3 Kommentar postet d. 07-04-17 kl. 20:57. Emne: Hvilken plante/busk er dette?
Tak for svar, begge to. Nu ved jeg hvordan jeg skal passe busken

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator