Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Linda Kjær-Thomsen
Flade brune svampe på harelort? (Læst 813 gange) Postet d. 24-04-17 kl. 23:34
13/4/17 Klitten ved Hvide Sande

Flade brune svampe på harelort? (13/4/17 Klitten ved Hvide Sande
)
Linda Kjær-Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 24-04-17 kl. 23:35. Emne: Flade brune svampe på harelort?
De trives sandsynligvis på det ufordøjede græs

Flade brune svampe på harelort? (De trives sandsynligvis på det ufordøjede græs)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#2 Kommentar postet d. 24-04-17 kl. 23:38. Emne: Flade brune svampe på harelort?
Flade og ens på undersiden bortset fra en "tråd"/stilk i substratet

Flade brune svampe på harelort? (Flade og ens på undersiden bortset fra en "tråd"/stilk i substratet)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#3 Kommentar postet d. 24-04-17 kl. 23:39. Emne: Flade brune svampe på harelort?
,

Flade brune svampe på harelort? (,)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 25-04-17 kl. 06:59. Emne: Flade brune svampe på harelort?
Hej Linda

Den ser spændende ud, og jeg har intet sikkert bud, prøv Thomas Læssøe via svampeatlas. Jeg har for mange år siden fundet noget jeg siden blev klar over måtte være Poronia erici, mit bud er enten den eller en bægersvamp Ascobolus eller *Saccobolus, desværre ser den umoden ud, kan du holde den fugtigt i en lille æske nogle dage?! - eller om muligt genfinde den?! Torbjørn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#5 Kommentar postet d. 25-04-17 kl. 07:01. Emne: Flade brune svampe på harelort?
ps. Har lige checket, det er næppe Poronia erici, farven er forkert og overfladen burde have store "huller", men sjov er den i alle tilfælde

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator