Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. marts 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sten og fossiler -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Erik Simonsen
Hvilke aftryk? (Læst 606 gange) Postet d. 28-04-17 kl. 09:06
25-04-2017 Aborg strand. Der er her to synlige aftryk: til venstre tydeligt aftryk af noget stavlignende. Selve aftrykket som jeg ser det er 30 mm. langt og omkring 15 mm. bredt. Nogen bud på, hvad det kan være? Hele stenen er ca. 9,5 cm. lang og 4,5 cm. X 4,5 cm. Til højre er et lidt mørkere aftryk med en fint ciseleret kant, 23 mm. lang og 12 mm. bred, hvad er det? Selve stenen ligner en blanding af kalk og flint.

Venlig hilsen

Simon

Hvilke aftryk? (25-04-2017 Aborg strand. Der er her to synlige aftryk: til venstre tydeligt aftryk af noget stavlign)
Foto: Niels Erik Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 483)
Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#1 Kommentar postet d. 28-04-17 kl. 09:07. Emne: Hvilke aftryk?
#2 venstre aftryk

Hvilke aftryk? (#2 venstre aftryk)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#2 Kommentar postet d. 28-04-17 kl. 09:09. Emne: Hvilke aftryk?
#3 højre aftryk

Hvilke aftryk? (#3 højre aftryk)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Jan Mørch

Svaraktivitet:

(125)
#3 Svar postet d. 28-04-17 kl. 10:04. Emne: Hvilke aftryk?
Jeg tænker umiddelbart på en svamp der ligner dem man finder aftryk af i Arnarger kalken på Bornholm.

Men svampe er ikke lige mit favoritområde så en navngivning vil jeg holde mig fra

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#4 Kommentar postet d. 01-05-17 kl. 12:25. Emne: Hvilke aftryk?
Den til venstre er Borresvamp - Entopia sp. og aftrykket til højre er Brachiopod har jeg fået oplyst via Facebook.

VH Simon

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator