Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. januar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Billedbehandlingsprogram (Læst 1063 gange) Postet d. 01-05-17 kl. 23:27
Hej

Jeg har tidligere været godt tilfreds med Photoshop Elements ver. "det-ved-jeg-faktisk-ikke" (måske 7), men PC´en, hvor det ligger er muligvis på vej "ned"/ud... - og dermed kan den software gå mig af hænde.....

Nyt må til - men hvad skal man vælge??

Jeg er ikke til meget avanceret billedbehandling, og har "fået øje på" et muligt alternativ til Photoshop Elements 15.

Det hedder Corel PaintShop Pro X9

Er der mon læsere her, der kan bidrage med praktisk viden om dette program, der kan erhverves for ca. 500 kr.....?

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Jens Søgaard Hansen
#1 Kommentar postet d. 02-05-17 kl. 00:30. Emne: Billedbehandlingsprogram
Hej Lars Jørgen,

Jeg har ikke erfaring med hverken det ene eller det andet af de to nævnte programmer. Men vil lige henlede opmærksomheden på det gratis program GIMP, som kan downloades på - se linket HER

Det fungerer ganske godt og kan det meste af det man har behov for. Det kræver lidt tilvending, men jeg har selv brugt det til mange af mine fotos her på siden.

Mvh. Jens

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 02-05-17 kl. 01:45. Emne: Billedbehandlingsprogram
Praktisk viden har jeg ikke omkring det Corel-program.

men fandt et link til en artikel, som du måske/måske ikke, allerede kender.

Det får sådan set ok omtale, selv om det er nævnt at visse af funktionerne kan være svære at finde.

Jeg er ubetinget tilhænger af Photoshop Elements.

Har i mange år arbejdet med den gamle version 5.

Og har lige for et par måneder siden skiftet til nyeste version 15 i forb. med køb af ny computer, jeg gav 700 for det ved Dustin, bestilte den ene dag og havde det med posten dagen efter.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Sebastian Bruun
#3 Kommentar postet d. 02-05-17 kl. 11:59. Emne: Billedbehandlingsprogram
Paint Shop Pro er et udmærket program, har brugt det i mange år siden version -1 (har nu X8)

Desværre er brugerfladen imho blevet værre og værre for hver version siden Corel overtog det.

Muligheder for justering og manipulation er der stadig og gode, men vær forberedt på at det kan være ¤%"#% at finde rundt.

Måske går det lettere, hvis man ´kommer fra´ PhotoShop, som jeg aldrig har prøvet.

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#4 Kommentar postet d. 18-05-17 kl. 22:56. Emne: Billedbehandlingsprogram
Tak for kommentarerne

----endte med køb af Photoshop Elements 15.....

Kan nogen af I, der kommenterede, tilbyde en "svarknap"....?

Mvh /LJ

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(15)
#5 Svar postet d. 18-05-17 kl. 23:05. Emne: Billedbehandlingsprogram
Jeg tror også det er det bedste valg, fordi der ikke er så meget ændret i forhold til den gamle version du brugte før.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#6 Kommentar postet d. 18-05-17 kl. 23:08. Emne: Billedbehandlingsprogram
Well - tak for svar - jeg synes nu der er temmeligt meget forandret.....

Men sådan er det når an bringer en analog hjerne i den digitale tidsalder..........

/

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#7 Kommentar postet d. 18-05-17 kl. 23:11. Emne: Billedbehandlingsprogram
Under "microsoft office" findes "microsoft office picture manager" som kan det basale, og som jeg synes er enkelt at bruge - siden en bibliotekar lærte mig det for længe siden.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#8 Kommentar postet d. 18-05-17 kl. 23:15. Emne: Billedbehandlingsprogram
Tak for kommentar, Kirsten - som det ses af mit svar er jeg "landet" på PS 15....

Roger and out...........

Besvar | Kommentér

Michael A. Petersen

Svaraktivitet:

(3)
#9 Svar postet d. 29-05-17 kl. 17:43. Emne: Billedbehandlingsprogram
Nu har du godt nok taget valget - men jeg syntes alligevel at jeg vil give mit besyv med.

Jeg benytter selv Corel PaintShop Pro X8 og det er en blandet fornøjelse. Umiddelbart er det et rigtig godt program og derfor får det også altid fine anmeldelser. DESVÆRRE er det så fuld af fejl, at man tror, at det er løgn - og meget få af disse fejl rettes. Corel siger, at det rettes til næste version (som du selvfølgelig skal betale for) - men når næste version er på gaden, så har det noget nær alle de samme fejl som foregående version. Dette foregår gennem adskellige versioner af programmet uden at det rettes!!!

Som det allerede er nævnt, vil jeg også mene, at det er gået ned af bakke siden Corel købte programmet (fra Jasc). Udviklingen går i retningen af "klik-én-gang-og-vi-rettet-det-hele-automatisk" funktioner.

Trist for PaintShop Pro var en gang et suverænt program til billige penge.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator