Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Thomas
Field guides til Japan (Læst 300 gange) Postet d. 05-05-17 kl. 11:20
Skal til Japan til sommer. Er der nogen der kan anbefale nogle gode felthåndbøger (ikke fugle - sådan en har jeg) men især en insektbog (en japansk udgave af Vesteuropas insekter) og hvad med krybdyr/amfibier eller pattedyr? Eller noget...

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(17)
#1 Svar postet d. 09-05-17 kl. 00:06. Emne: Field guides til Japan
Fandt dette: - se linket HER

- men måske er de titler alene tekstet på originalsproget?!

Mvh /LJ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#2 Kommentar postet d. 09-05-17 kl. 20:31. Emne: Field guides til Japan
Tak for det - jeg tjekker dem.

Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(459)
#3 Svar postet d. 10-05-17 kl. 05:54. Emne: Field guides til Japan
Hej Lars.

Når det gælder japansk herpetologi, tager jeg denne rent engelsksprogede bog ned fra reolen:

Goris, R.C & Maeda, N. (2004): Guide to the Amphibians and Reptiles of Japan. Krieger Publishing Company, Malabar, Florida. viii + 285 pp.

Jeg kan anbefale den, men den er ikke helt billig, og på Amazon står den til ikke mindre end $ 96,53 - se linket HER

Her nævnes en pris på $ 55 - se linket HER

Det kan tænkes, at den kan købes til en lavere pris på andre sites.

Der findes en nyere bog, men den er på japansk, og den er ikke specielt billig, € 78:

Takada, E. & Ohtani, T. (2011): Keys to the illustrated manual of Japanese Reptiles and Amphibians in natural Color. - se linket HER

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#4 Kommentar postet d. 10-05-17 kl. 09:23. Emne: Field guides til Japan
OK - tak for det. Jeg tjekker dem.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator