Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Rasmussen
hjælp til rovflue ønskes (Læst 386 gange) Postet d. 07-02-08 kl. 15:36
Hej

Den 17 aug 2007 var jeg i Mols bakker, hvor jeg så denne rovflue.Umidelbart så den ud som alle de andre, men på venstre side var der to store røde pølselignende ting, der hang ved.

Det kunne have været et andet insekt der havde haft fat i den men, et par dage i forvejen havde jeg set en tilsvarende rovflue der var fanget og som var ved at blive fortæret i et edderkoppenet i samme område, som var en stabel fællede fyrrestammer ved overdrev.

Nogen som kender den ??

M V H

Ole R

hjælp til rovflue ønskes (Hej
Den 17 aug 2007 var jeg i Mols bakker, hvor jeg så denne rovflue.Umidelbart så den ud som alle )
Foto: Ole Rasmussen
Kommentér

Inger Lund
#1 postet d. 07-02-08 kl. 15:51. Emne: hjælp til rovflue ønskes
I "Hvad finder jeg i mark og eng" er der en rovflue, der hedder Dysmachus trigonus. Den ligner rigtig meget, men der er intet billede i galleriet her på F&N. Den kan ses her - se linket HER Måske er det noget i den retning.

De røde dimser må være mider, som vi har set dem på edderkopper og biller.

Inger

Kommentér

Ole Rasmussen
#2 postet d. 07-02-08 kl. 16:20. Emne: hjælp til rovflue ønskes
Hej Inger og tak for din interesse.

Den flue du henviser til ligner rigtignok min til forveksling og det røde vedhæng kunne skam godt være mider, den tanke var ikke faldt mig ind og ved nærmere eftersyn af den der var fanget i spindet, så havde den kun een rød "pølse" så du har nok ret i, at det er en mide.

Nu lader jeg tråden stå åben for at se om der er enighed om, at det er mider på en dysmascus trigonus der er tale om.

M V H

Ole R

Kommentér

Inger Lund
#3 postet d. 07-02-08 kl. 16:47. Emne: hjælp til rovflue ønskes
Lyder som en rigtig god idé

Inger

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator