Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Biller -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved) (Læst 162 gange) Postet d. 23-05-17 kl. 14:09
21/5 på tur med Ebbe Kristensen. Jeg er godt nok i tvivl. Den måler 9.8 mm. Jeg får den til A. pomorum. Men A. pomonae spøger også? Rystet ned af eg.

Vh Finn

Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved) (21/5 på tur med Ebbe Kristensen. Jeg er godt nok i tvivl. Den måler 9.8 mm. Jeg får den til A. pomor)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(1036)
#1 Svar postet d. 23-05-17 kl. 18:32. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Hej Finn.

Helt sikkert for bleg til pomonae, så du havner i den pomorum/hjorti. Antennerne er så slanke at du godt må kalde den for pomorum, der også er laaaangt mest almindelig.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#2 Kommentar postet d. 23-05-17 kl. 19:25. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Jep, tak, Morten! Jeg er kommet lidt langsomt igang i år, må se at blive lidt friskere

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Ole Martin

Svaraktivitet:

(1744)
#3 Svar postet d. 23-05-17 kl. 22:44. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Hej Finn.

Den er ikke helt nem. Kunne godt være pomonae, som kunne tåle at få lidt mere rød farve på dit foto. Ampedus pomonae er jo ret almnindelig i Holmegårds Mose. Den kræver nok at blive set nærmere på. Men du har jo begge arter fra lokaliteten i forvejen.

Vh. Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#4 Kommentar postet d. 24-05-17 kl. 07:08. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Hej Ole

Nej, den er da ikke nem - jeg lader tvivlen komme den til gode. Uhyggeligt, som de ligner hinanden

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Ole Martin

Svaraktivitet:

(1744)
#5 Svar postet d. 26-05-17 kl. 07:47. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Efter at have set noget mere på den giver jeg Morten ret i, at det må være Ampedus pomorum med de lidt længere og ret slanke følehorn.

Vh. Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#6 Kommentar postet d. 26-05-17 kl. 07:56. Emne: Ampedus i Holmegårds Mose (Næstved)
Tak, Ole! Det resultat kom jeg jo også til

I dag må jeg afsted, hvis Johanna ikke har andre planer for os

Mange hilsener

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator